Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων: «Η Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη δεν έχει τίποτα να προσφέρει»

Άκης Αξαόπουλος
23/05/2018 17:57
 
 
 

Τη δική της άποψη σχετικά με την «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη» δημοσιοποίησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων (πρώην «Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων «Κυκλάδες»), υποστηρίζοντας ότι η έκδοση της δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό σε επιχειρήσεις, πελάτες και κράτος.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου (το οποίο υπογράφουν ο πρόεδρος Αντώνης Καρατάσος και ο γενικός γραμματέας Γιώργος Ποδότας), όσοι λειτουργούν τουριστικά καταλύματα έρχονται αντιμέτωποι με αναχρονιστικές διατάξεις νόμων, οι οποίες τους «μπλέκουν» σε άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες και έξοδα.
Την ίδια στιγμή, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων «φωτογραφίζει» τη Σ.Ε.Τ.Κ.Ε. (Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος), καθώς επισημαίνει ότι η διάταξη «οδηγεί υποχρεωτικά επαγγελματίες σε συγκεκριμένο Σωματείο, το οποίο ανεξέλεγκτα επιβάλλει τις προϋποθέσεις που θέλει σε επιχειρήσεις μέλη του και μη!».
Στο πλαίσιο αυτό, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων προτείνει την κατάργηση της «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη», λόγω του ότι «στερείται οποιασδήποτε κοινωφελούς σκοπιμότητας, έμεινε ανεφάρμοστη από τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών καταλυμάτων, είναι ενάντια στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση όλων των “φόρων υπέρ τρίτων”, δημιούργησε άνισες συνθήκες λειτουργίας μεταξύ σωματείων, προσθέτει γραφειοκρατία και επιβαρύνει αναίτια τις επιχειρήσεις».

Αναλυτικά, το δελτίο Τύπου της Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων:
Τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις), εκτός από τις αυξημένες φορολογικές επιβαρύνσεις και υποχρεώσεις σε σχέση με τις βραχυχρόνιες και αστικές μισθώσεις, έρχονται αντιμέτωπα με αναχρονιστικές διατάξεις νόμων που τα εμπλέκουν σε άχρηστες γραφειοκρατίες και έξοδα. Παράδειγμα η παρ.4, Άρθρο 50, του νόμου 4403/2016 που αναφέρει: «Οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων έχουν την υποχρέωση ανάρτησης, σε εμφανές σημείο της επιχείρησης «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη», την οποία παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν, με τις προϋποθέσεις που αυτός θέτει».
Η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων», πρώην «Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων “Κυκλάδες”», προκειμένου να προστατεύσει τα μέλη της από την εκμετάλλευση, θέλησε να τους προσφέρει δωρεάν και το έντυπο αυτό, όπως κάνει με όλα τα άλλα. Ζήτησε λοιπόν επανειλημμένα από το Υπ. Τουρισμού διευκρινιστική εγκύκλιο που ποτέ όμως δεν εκδόθηκε και η ΣΕΤΚΕ (Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος) προκειμένου να διασφαλίσει το μονοπώλιο, κατέφυγε στην επιβολή προσωρινών ασφαλιστικών μέτρων, που επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η διάταξη αυτή είναι «φωτογραφική».
Το ουσιαστικό θέμα βέβαια είναι, αν πράγματι υπάρχει λόγος ύπαρξης αυτής της διάταξης και όχι να προσπαθούν τα δικαστήρια να ερμηνεύσουν την «περίεργη» αυτή διάταξη. Γιατί είναι τουλάχιστον περίεργο μια διάταξη να οδηγεί υποχρεωτικά επαγγελματίες σε συγκεκριμένο Σωματείο το οποίο ανεξέλεγκτα επιβάλλει τις προϋποθέσεις που θέλει σε επιχειρήσεις μέλη του και μη!

*Ποιους αφορά η διάταξη αυτή; Όλα τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις).

*Τι είναι αυτή η Καρτέλα αυτή και ποιο το σημαντικό περιεχόμενο της; Δεν καθορίζεται από τη διάταξη του νόμου, οπότε μπορεί να γράφει οτιδήποτε! Η Καρτέλα της ΣΕΤΚΕ για παράδειγμα αναγράφει: τα στοιχεία της επιχείρησης, οκτώ γραμμές από τον Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων-πελατών του 1986, τα τηλέφωνα ΕΟΤ και Αστυνομίας για παράπονα και ότι «ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει αν δεν πάρει το νόμιμο παραστατικό». Όλα αυτά δηλαδή που ήδη υπάρχουν στην είσοδο κάθε νόμιμου τουριστικού καταλύματος, καθώς αναγράφονται στο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του καταλύματος, στον αγορανομικό Τιμοκατάλογο της επιχείρησης και στο Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων-πελατών.

*Τι προσφέρει λοιπόν αυτή η γραφειοκρατική διαδικασία στο πελάτη; Τίποτα.

*Τι προσφέρει στην επιχείρηση; Ταλαιπωρία να προμηθευτεί άχρηστα χαρτιά, να τα κρεμάει σε τοίχους και δωμάτια και να πληρώνει το διανεμητή οτιδήποτε ζητήσει, ανεξέλεγκτα. Η περίπτωση θυμίζει την υπόθεση ΑΕΠΙ που ζητούσε οτιδήποτε ήθελε, χωρίς κανόνες και όρια.

*Τι προσφέρει στο κράτος; Τίποτα αφού όλα τα στοιχεία των τουριστικών καταλυμάτων που είναι σε λειτουργία, είναι πλήρως και άμεσα γνωστά στο κρατικό μηχανισμό, μέσω του ΜΗΤΕ και της βάσης δεδομένων της Γνωστοποίησης. Αντιθέτως επιβαρύνει τον κρατικό μηχανισμό με άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Η Καρτέλα αυτή δεν έχει τίποτα να προσφέρει και μετά από δυο χρόνια εφαρμογής της διάταξης, δεν την έχει πάρει και δεν την έχει αναρτήσει κανένα ξενοδοχείο στην Ελλάδα. Η διάταξη δεν προβλέπει πρόστιμο και έτσι επιβεβαιώνεται ότι είναι μια διάταξη άνευ σημασίας.
Μήπως λοιπόν πρέπει να καταργηθεί η διάταξη αυτή που στερείται οποιασδήποτε κοινωφελούς σκοπιμότητας, που έμεινε ανεφάρμοστη από τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών καταλυμάτων, που είναι ενάντια στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση όλων των «φόρων υπέρ τρίτων», που δημιούργησε άνισες συνθήκες λειτουργίας μεταξύ σωματείων, που προσθέτει γραφειοκρατία και επιβαρύνει αναίτια τις επιχειρήσεις;
Κλείνοντας παραθέτουμε αυτούσιο ένα άρθρο, το οποίο είχε γραφτεί μόλις δημοσιεύθηκε ο νόμος και πράγματι τα έλεγε όλα. Το γιατί συνεχίζει να υπάρχει η διάταξη αυτή, είναι θέμα που τα αρμόδια υπουργεία, οφείλουν να ελέγξουν:

02/07/2016 Νέα γραφειοκρατία και έξοδα στα καταλύματα: Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη!!!
Νέες γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις και έξοδα, φέρνει νοµοθετική ρύθµιση που ψηφίστηκε στο νοµοσχέδιο του υπουργείου Οικονοµίας την προηγούµενη Πέµπτη και η οποία προβλέπει την ανάρτηση στα καταλύµατα «Καρτέλας Ενηµέρωσης Πελάτη». Παράγοντες της αγοράς που είναι σε θέση να γνωρίζουν κάνουν λόγο για «νέα επιβάρυνση, γραφειοκρατική και οικονοµική, των καταλυµάτων πάσης φύσεως, ξενοδοχείων και ενοικιαζοµένων, που δεν θα αλλάξει κάτι στην αγορά, ούτε στο µέτωπο των παράνοµων δωµατίων, ούτε στα έσοδα του ∆ηµοσίου, ούτε στην προστασία των τουριστών». Μάλιστα κάνουν λόγο για «µικροεξυπηρετήσεις» σε συγκεκριµένους συνδικαλιστές που αναζητούν πόρους.

Διαβάστε εδώ το αίτημα κατάργησης της “Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη” που κατέθεσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων

(Visited 147 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*