Ν. Συρμαλένιος: «Το μισθολόγιο της ΑΑΔΕ κερκόπορτα για πλήρη ανατροπή του ενιαίου μισθολογίου σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες»

Άκης Αξαόπουλος
19/02/2021 00:37
 
 
 

 

Το ιδιόμορφο μισθολογικό σύστημα που καθιερώνεται από το νομοσχέδιο στο μισθολόγιο της ΑΑΔΕ, ουσιαστικά καταργεί τις αρχές του ενιαίου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων και είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει την «κερκόπορτα» για πλήρη ανατροπή του ενιαίου μισθολογίου σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, κατά τη συζήτηση του πρόσφατου νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών με θέμα το μισθολόγιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Πρόσθεσε ότι δεν είναι τυχαίες και οι τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών κ. Βορίδη για καθιέρωση ατομικού πριμ στο μισθολόγιο όλων των δημόσιων υπηρεσιών. Επεσήμανε ότι με το παρόν νομοσχέδιο καθιερώνεται μισθολόγιο πολλών ταχυτήτων εντός ΑΑΔΕ, αλλά και με την αξιολόγηση, που για πρώτη φορά συνδέεται με τον μισθό.

Ταυτόχρονα, αυτό το μισθολόγιο καθιερώνει τελείως διαφορετικούς μισθούς μεταξύ υπαλλήλων της ΑΑΔΕ, αλλά και άλλων υπαλλήλων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών που έχουν τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία. Στην πραγματικότητα φτιάχνει ένα ατομοκεντρικό μισθολόγιο και δημιουργεί τις προϋποθέσεις τεράστιας προσωπικής αντιπαλότητας μεταξύ των υπαλλήλων .

Επίσης, ανέφερε ότι η τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας, που καθιερώνει την προσωρινή σύνταξη στο ύψος των 364 ή 384 ευρώ, ουσιαστικά αποτελεί εμπαιγμό των συνταξιούχων, γιατί εκεί που θα έπαιρναν οι συνταξιούχοι το 70% ή το 80%, όπως είχε ψηφίσει πρόσφατα, τώρα θα παίρνουν πολύ μικρότερο ποσό.

Ακολουθεί η πλήρης ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να καταθέσω τις παρακάτω παρατηρήσεις.

Παρατήρηση πρώτη: Είναι η πρώτη φορά που βλέπω κυβέρνηση σε εποχή εκτός μνημονίων να επιμένει να ψηφίσει ένα νομοσχέδιο με όλους τους φορείς αντίθετους. Ούτε ένας από τους εμπλεκόμενους φορείς δεν συμφώνησε στην συνεδρίαση με τους φορείς, παρά μόνο ο διοικητής της ΑΑΔΕ για ευνόητους λόγους που θα εξηγήσω στη συνέχεια.

Παρατήρηση δεύτερη: Με την ευκαιρία του νομοσχεδίου έρχεται πάλι στην επικαιρότητα το θέμα της ΑΑΔΕ. Κι εδώ, κύριοι Υπουργοί και συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, μην επιχειρείτε πολιτικούς ακροβατισμούς. Η ΑΑΔΕ δεν είναι «παιδί», δεν είναι προϊόν της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Ψηφίστηκε μεν επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά είναι μετεξέλιξη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που θεσμοθετήθηκε επί Κυβέρνησης Σαμαρά με το ν.4093/2012. Η ΑΑΔΕ είναι μια υπηρεσία που στο όνομα της ανεξάρτητης αρχής λειτουργεί έξω και πάνω από την κυβερνητική πολιτική. Εκτός κι αν η Κυβέρνηση, όπως κάνει τώρα, εναρμονίζεται με τις κατευθύνσεις της πολιτικής που υπαγορεύει ο εκάστοτε διοικητής.

Έτσι, γνωρίσαμε όλοι εμείς τα χρόνια εκείνα μετά το 2016 την ΑΑΔΕ στο τρίτο μνημόνιο, όπου η μόνη λογοδοσία που δίνει η ΑΑΔΕ είναι προς στη Βουλή των Ελλήνων, όπου οι Βουλευτές αισθανόμασταν αμυνόμενοι απέναντι σε πολιτικές που σημαντικά διαφωνούσαμε, όπως παραδείγματος χάρη οι κατασχέσεις ποσών μικροοφειλετών. Ήταν προϊόν, λοιπόν, μιας τιμωρητικής πολιτικής των δανειστών σε μία χώρα που θέλησε να ακολουθήσει μια άλλη πορεία, σύμφωνα με τη θέληση του κυρίαρχου λαού της.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να κάνω και ένα σχόλιο για την τοποθέτηση του αρχηγού του ΜέΡΑ25, του κ. Βαρουφάκη. Ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι ήταν αντίθετος με την ΑΑΔΕ και ότι ήταν ένας από τους λόγους που παραιτήθηκε. Όμως, θα πρέπει να ξέρει ότι, εάν δεν ακολουθούσαμε αυτή την πολιτική, σήμερα ίσως ή με βεβαιότητα μάλλον δεν θα μπορούσε να βρίσκεται και αυτός στη Βουλή, διότι η πορεία της χώρας εκτός ευρώ -που θα ήταν η συνέπεια του να μη συμφωνήσουμε σε σημαντικά πράγματα με τους δανειστές- δεν θα μπορούσε να οδηγήσει στα τεσσεράμισι χρόνια διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, τα οποία έβγαλαν τελικά τη χώρα από τα μνημόνια και άφησαν και 37 δις στα ταμεία, χάρις στα οποία σήμερα η χώρα δεν έχει χρεοκοπήσει.

Παρατήρηση τρίτη: Το ιδιόμορφο μισθολογικό σύστημα που καθιερώνεται από το νομοσχέδιο σήμερα, το μισθολόγιο της ΑΑΔΕ, ουσιαστικά καταργεί τις αρχές του ενιαίου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων. Και είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει την κερκόπορτα για πλήρη ανατροπή του ενιαίου μισθολογίου σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Δεν είναι τυχαίες κατά τη γνώμη μου και οι τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών κ. Βορίδη για καθιέρωση ατομικού πριμ στο μισθολόγιο όλων των δημόσιων υπηρεσιών.

Έτσι με το παρόν νομοσχέδιο καθιερώνεται μισθολόγιο πολλών ταχυτήτων εντός ΑΑΔΕ με βάση και τη λογική αυξημένου μισθού συσχετισμένου με τα περιγράμματα θέσης εργασίας, αλλά και με την αξιολόγηση, που για πρώτη φορά συνδέεται με τον μισθό.

Ταυτόχρονα, αυτό το μισθολόγιο καθιερώνει τελείως διαφορετικούς μισθούς μεταξύ υπαλλήλων της ΑΑΔΕ, αλλά και άλλων υπαλλήλων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών που έχουν τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία. Στην πραγματικότητα φτιάχνει ένα ατομοκεντρικό μισθολόγιο και δημιουργεί τις προϋποθέσεις τεράστιας προσωπικής αντιπαλότητας μεταξύ των υπαλλήλων.

Παρατήρηση τέταρτη, για την αξιολόγηση: Επειδή γίνεται μεγάλη κουβέντα για την αξιολόγηση, αλλά και μεγάλη σπέκουλα, θα ήθελα να θυμίσω ότι ουσιαστική αξιολόγηση καθιερώθηκε με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μετά την αξιολόγηση που είχε καθιερώσει ο σημερινός Πρωθυπουργός και τότε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έκανε αξιολόγηση όχι για να αξιολογήσει τους υπαλλήλους, αλλά για να περικόψει το 15%, να θέσει εκτός υπηρεσιών το 15% των υπαλλήλων του δημοσίου.

Παρατήρηση πέμπτη: Στον διοικητή της ΑΑΔΕ δίδονται απόλυτες εξουσίες και ευρείες αρμοδιότητες κυρίως σε ό,τι αφορά τον καθορισμό του ύψους της ειδικής αμοιβής εργασίας βάσει της περιγραφής και της αξιολόγησης των θέσεων εργασίας, δηλαδή εξουσία στις μισθολογικές διαφοροποιήσεις.

Τέλος, θέλω να πω ότι οι τροπολογίες που ήρθαν μετά την τέταρτη συνεδρίασης της Επιτροπής Οικονομικών αποτελούν ουσιαστικά ένα νέο νομοσχέδιο. Είναι μια συνήθης πρακτική της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας που νομοθετεί όχι το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο, αλλά νομοθετεί ένα νομοσχέδιο πάνω από το άλλο και δημιουργεί συνθήκες ασφυκτικές και για την επεξεργασία αυτών των νομοσχεδίων, αλλά και για τη δυνατότητα των Βουλευτών πραγματικά να καταγράφουν την άποψή τους και τη γνώμη τους μέσα από μια ουσιαστική μελέτη των τροπολογιών που συνιστούν ξεχωριστά νομοσχέδια.

Εν πάση περιπτώσει σε ό,τι αφορά την τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας, που καθιερώνει την προσωρινή σύνταξη στο ύψος των 364 ή 384 ευρώ, ουσιαστικά τι κάνει; Εκεί που θα έπαιρναν οι συνταξιούχοι το 70% ή το 80%, όπως είχε ψηφίσει πρόσφατα, τώρα θα παίρνουν πολύ μικρότερο ποσό. Ουσιαστικά είναι ένας εμπαιγμός, όπως ανέλυσε από την πλευρά μας η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

(Visited 55 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*