Ν. Σαντορινιός για τα θαλάσσια δίκτυα: «Με πιστολιές στον αέρα το Υπουργείο Ναυτιλίας προσπαθεί να δώσει λύση στα προβλήματα των νησιών» (video)

santorinios synenteyxi
Newsroom
23/10/2020 11:04
  •  
  •  
  •  

Για την κατατεθειμένη, από το Υπουργείο Ναυτιλίας, τροπολογία με θέμα «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών και την ανάκτηση του ακτοπλοϊκού δικτύου» τοποθετήθηκε ο Νεκτάριος Σαντορινιός.

Στο πλαίσιο της συζήτησης στη Βουλή για το Νομοσχέδιο σχετικά με τον Πτωχευτικό Κώδικα (που όμως δεν ολοκληρώθηκε λόγω της πρότασης μομφής κατά του Υπ. Οικονομικών που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ), ο κ. Σαντορινιός έκανε λόγο για «πρωτοφανή προχειρότητα» του αρμόδιου Υπουργείου, το οποίο – όπως είπε χαρακτηριστικά – αντί για την κατάρτιση ενός συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού για τις θαλάσσιες συνδέσεις, «με μια πιστολιά στον αέρα ανακοινώνει την χρηματοδότηση με 20 εκ. ευρώ των συνδέσεων, χωρίς πλαίσιο και χωρίς σχέδιο, για το δίκτυο και τα νησιά».

Αναλυτικά, η δήλωση του Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία:

«Είναι πρωτοφανής η προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο νομοθετεί, ειδικά για το κρίσιμο ζήτημα του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Ενώ πολλές φορές είχαμε επισημάνει στην Κυβέρνηση ότι, ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες, χρειάζεται ένας συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός για τις θαλάσσιες συνδέσεις, είδαμε καθυστέρηση στην αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που παρουσιάστηκαν στα δρομολόγια, επιδότηση των γραμμών, χωρίς γνωμοδότηση από το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ενώ τα νησιά μας βίωσαν πολλά προβλήματα με τις ακτοπλοϊκές τους συνδέσεις, μέσα στο καλοκαίρι.
Σήμερα και πάλι το Υπουργείο, με μια πιστολιά στον αέρα ανακοινώνει την χρηματοδότηση με 20 εκ. ευρώ των συνδέσεων, χωρίς πλαίσιο και χωρίς σχέδιο, για το δίκτυο και τα νησιά.
Για να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που το ακτοπλοϊκό δίκτυο, οι εταιρείες και τα νησιά μας βιώνουν, πρέπει η πρόταση για επιδότηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων να συνοδεύεται από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, και όχι με απλή απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας. Οφείλει το Υπουργείο, επίσης, να ορίσει με ποια κριτήρια θα δοθούν τα 20 εκ. ευρώ επιδοτήσεις και να ορίσει διαδικασία διαβούλευσης με τους ΟΤΑ των νησιών ή και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ένα επιπλέον προβληματικό σημείο στην τροπολογία που κατατέθηκε είναι ότι νομιμοποιούνται δαπάνες που δεν έχουν την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να απαντήσει πως ακριβώς θα πληρωθούν οι δαπάνες αυτές, αν έχουν ήδη γίνει, αλλά έχουν απορριφθεί από το Ελεγκτικό;».

Δείτε το σχετικό βίντεο

(Visited 24 times, 1 visits today)