ΚΙΝΑΛ για το άνοιγμα των σχολείων: «Η υπουργός πειραματίζεται με την μαθητική κοινότητα»

Newsroom
06/05/2020 11:43
  •  
  •  
  •  

 

Ως πράξη πειραματισμού και μεγάλου υγειονομικού ρίσκου χαρακτηρίζει ο Τομέας Νησιωτικής Πολιτικής του Κινήματος Αλλαγής την απόφαση της υπουργού Παιδείας κας Κεραμέως να ανοίξει τα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης, καταγγέλλοντας ταυτόχρονα το γεγονός ότι δεν έχουν επιλυθεί τα προβλήματα που προκύπτουν με την επιστροφή των μαθητών- εκπαιδευτικών στις τάξεις.

Ειδικότερα, σε τηλεδιάσκεψη μελών του Τομέα με συνδικαλιστικά στελέχη από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Δωδεκανήσου αναδείχθηκαν οι εγγενείς αδυναμίες και οι κίνδυνοι που εγκυμονούν με το άνοιγμα των σχολείων. Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την αγωνία τους, αλλά και την απορία τους, καθώς δεν μπορούν να αντιληφθούν τον τρόπο με τον οποίο θα διασφαλιστεί η προστασία του πληθυσμού των σχολικών κοινοτήτων.

Αναλυτικά, τα θέματα που αναδείχθηκαν έχουν κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης έχουν ως εξής:

1) Τα μέτρα προστασίας και προφύλαξης του συνόλου της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί- μαθητές- βοηθητικό προσωπικό) είναι ελλιπή και αντιβαίνουν τους κανόνες υγιεινής που η ίδια η κυβέρνηση είχε επιβάλει έως σήμερα. Η όλη αντιμετώπιση θυμίζει τη ρήση «μια στο καρφί και μια στο πέταλο».

2) Με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί ο έλεγχος των μαθητικών κοινοτήτων ως προς τον ιό; Γιατί εξαιρεί το υπουργείο από τα υγειονομικά τεστ ελέγχου του ιού μαθητές και εκπαιδευτικούς;

3) Ειδικότερα, για τους εκπαιδευτικούς που επιστρέφουν από τις ιδιαίτερες τους πατρίδες, τι πρέπει να γίνει; Θα μπουν σε καραντίνα για 14 ημέρες, όπως γινόταν έως σήμερα για κάποιον που ερχόταν από άλλη γεωγραφική περιοχή ή θα πάνε απευθείας στα σχολεία; Δεδομένου πως πολλοί εξ’ αυτών επιστρέφουν από περιοχές που έχουν εμφανίσει κρούσματα κορωνοϊού, θα υπάρξει ειδική μέριμνα ελέγχου; Υπάρχει μέριμνα για τεστ στο προσωπικό που θα βρίσκεται στα σχολεία την πρώτη ημέρα λειτουργίας;

4) Η απολύμανση των σχολικών μονάδων που αποτελεί ευθύνη των οικείων δήμων, θα γίνει εφάπαξ ή θα γίνεται συστηματικά και με ποια συχνότητα; Επαρκεί η απολύμανση όταν για ώρες θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο της σχολικής αίθουσας μαθητές και εκπαιδευτικοί, με τον συγχρωτισμό για ώρα να αυξάνει το ρίσκο μετάδοσης;

Επίσης:

5) Το βοηθητικό προσωπικό που απασχολείται στα δημοτικά σχολεία και τώρα καλείται να μεταβεί σε σχολικά κτίρια γυμνασίων- λυκείων που δεν ανήκουν στην έδρα του, πώς θα μετακινούνται; Ποιος θα καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης τους;

6) Πώς διασφαλίζεται η προστασία των μαθητών την ώρα του διαλείμματος στο προαύλιο; Με το δεδομένο πως δεν θα επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα καθήκοντα τους καθώς είτε ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είτε θα λάβουν άδεια ειδικού σκοπού λόγω τέκνων σε δημοτικό σχολείο, η αναλογία μαθητών- εκπαιδευτικών θα είναι δυσανάλογη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι εκπαιδευτικοί να διασφαλίσουν την τήρηση των μέτρων υγιεινής – απόστασης την ώρα του διαλείμματος.

7) Κρίσιμο και το θέμα της χωρητικότητας των μαθητών στις τάξεις, όταν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν επιβάλλουν αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μ. ανά μαθητή και ως εκ τούτου απαιτούνται μεγαλύτερες σε χωρητικότητα αίθουσες, που φυσικά δεν υπάρχουν. Να σημειωθεί ότι οι οδηγίες του ΕΟΔΥ άλλαξαν στην ιστοσελίδα του και από σύσταση επιστημόνων για 7τμ/μαθητή υπάρχει πλέον αναφορά σε οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, που όμως είναι αναρμόδιο για θέματα υγείας.

8) Έχει λάβει υπόψη της, η υπουργός, το πρόβλημα που δημιουργείται στην μετακίνηση με λεωφορεία των μαθητών; Αν σε προ-κορωνοϊού συνθήκες χρειαζόντουσαν π.χ. 2 λεωφορεία για τη μετακίνηση τους, με τα νέα μέτρα ασφαλείας, απαιτείται ο διπλάσιος αριθμός λεωφορείων. Έχει προβλεφθεί αυτό το ζήτημα ή στις 18 Μαΐου οι μαθητές θα μετακινηθούν στα σχολεία τους με συνθήκες προ-κορωνοϊού; Έχουν προβλεφθεί πρόσθετα δρομολόγια αστικών κ υπεραστικών λεωφορείων δεδομένου του συνωστισμού που ήδη υπήρχε στα δρομολόγια πρωινές και μεσημεριανές ώρες από και προς σχολικές μονάδες;

Επιπρόσθετα

9) Η απόφαση ζωντανής μετάδοσης μαθήματος με λειτουργία κάμερας σε κάθε τάξη προκειμένου να γίνεται παράλληλα και τηλε-εκπαίδευση σε όσους μαθητές δεν θα επιστρέψουν στα σχολεία, είναι αντισυνταγματική και καταστρατηγεί κάθε έννοια προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Υπάρχει και σχετική καταγγελία από την ΟΛΜΕ (ΟΛΜΕ 3/5/2020).

Το θέμα της τηλε-εκπαίδευσης, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο της μαθησιακής διδασκαλίας, αποδείχθηκε ανέτοιμο και με μεγάλα προβλήματα, κυρίως στα νησιά, καθώς δεν υπάρχουν τα κατάλληλα δίκτυα και οι ταχύτητες για να αντέξουν τον όγκο δεδομένων. Επίσης, πολλά νοικοκυριά δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό για να συμμετέχουν τα παιδιά τους σε μαθήματα τηλε-εκπαίδευσης.

Ακόμα και οι υποσχέσεις για προμήθεια tablet στους μαθητές αποδείχθηκαν φιάσκο, καθώς υπάρχουν σχολεία που ακόμα δεν έλαβαν ούτε ένα tablet, αλλά και σχολεία που ενώ ζήτησαν συγκεκριμένο αριθμό με βάση τις ανάγκες των μαθητών, τελικά έλαβαν ελάχιστα τεμάχια, αναγκάζοντας τους διευθυντές των σχολείων να μην ξέρουν πού να τα δώσουν. Δυστυχώς, η τηλε-εκπαίδευση στα νησιά, ενώ θα έπρεπε να είναι πλεονέκτημα, αποδείχθηκε τελικά ένα μεγάλο μειονέκτημα.

Σε ανακοίνωση που υπογράφουν η Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής ΚΙΝΑΛ Ελευθερία Φτακλάκη και οι συμμετέχοντες στη συζήτηση Νίκος Τρύπης (γραμματέας ΚΙΝΑΛ Ν.Ε Ν. Δωδ/σου) και τα μέλη του Τομέα Αντώνης Κουφού, Νίκος Βασιλαράς και Αγγελική Συνοδινού αναφέρουν:

«Πλείστα τα ερωτήματα και τα προβλήματα που ανακύπτουν από την αψυχολόγητη και με πολλά ρίσκα, απόφαση της υπουργού για το άνοιγμα τω γυμνασίων – λυκείων σε όλη την επικράτεια. Για ποιο λόγο η υπουργός προχωρά σε αυτή την απόφαση και δεν μένει στις θέσεις των ειδικών, που προτείνουν τη διεξαγωγή μόνο πανελλαδικών εξετάσεων;

Η υπουργός πειραματίζεται με την μαθητική κοινότητα και όχι μόνο, καθώς η διασπορά της νόσου, πολύ εύκολα μπορεί να μεταφερθεί στις οικογένειες των μαθητών και ως εκ τούτου, θέτει μεγάλα ερωτηματικά ως προς την μέχρι σήμερα στάση της κυβέρνησης.

(Visited 55 times, 1 visits today)