Φ. Φόρτωμας: Παρέμβαση για τον τουρισμό, τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων

Φίλιππος Φόρτωμας
Άκης Αξαόπουλος
15/04/2020 2:54
  •  
  •  
  •  

 

Αναλυτικό υπόμνημα προτάσεων που στοχεύουν στην ανασυγκρότηση του τουριστικού προϊόντος και στη στήριξη των πληττόμενων τουριστικών επιχειρήσεων προς τον Υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, έστειλε ο Βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ κ. Φίλιππος.

Ο κ. Φόρτωμας, ως Βουλευτής των νησιών με το ισχυρότερο τουριστικό brand name διεθνώς και με τεράστια προσφορά στο εθνικό ΑΕΠ, αφουγκραζόμενος τις μεγάλες προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν από εδώ και στο εξής οι επιχειρηματίες και εργαζόμενοι στον τουρισμό, αλλά και εν γένει ο προορισμός, δήλωσε στον Υπουργό Τουρισμού ότι είναι παρόν στην προσπάθεια επανεκκίνησης του πυλώνα της οικονομίας των νησιών μας.

«Η συστράτευση στην εθνική προσπάθεια, όλων των εμπλεκομένων πολιτικών, κοινωνικών και επιχειρηματικών δυνάμεων του τόπου, ώστε να κρατηθεί όρθια η πατρίδα μας από τις συνέπειες της πρωτοφανούς κρίσης, είναι μονόδρομος και επιβεβλημένη», όπως δήλωσε ο Βουλευτής.

*Επισυνάπτεται η σχετική επιστολή του Βουλευτή Κυκλάδων προς τον Υπουργό Τουρισμού και σε ξεχωριστό αρχείο, η υποβολή των προτάσεων του για την ανάκαμψη του τουριστικού κλάδου.

Οι προτάσεις του Φίλιππου Φόρτωμα για την ανάκαμψη του τουρισμού

Θέμα: Κατάθεση προτάσεων στήριξης της ανάκαμψης του τουριστικού μας προϊόντος

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα, ως βουλευτής Κυκλάδων, των νησιών με το ισχυρότερο τουριστικό band διεθνώς και με σημαντικότατη προσφορά στο εθνικό ΑΕΠ, να δηλώσω παρόν στο χτίσιμο της επόμενης μέρας του ελληνικού τουρισμού και στην επανεκκίνησή του. Και μιλώ για επανεκκίνηση γιατί μετά το τέλος της λαίλαπας του COVID19, τίποτε πια στην ζωή μας δεν θα είναι το ίδιο.

Ξεκινώντας με την παραδοχή ότι η φετινή σεζόν θα είναι πρωτόγνωρη σε καθίζηση, τώρα είναι η στιγμή που θα πρέπει να αποφασίσουμε για την επανατοποθέτησή μας στην επόμενη ημέρα. Όλοι: κράτος, επιχειρήσεις, τοπικές κοινωνίες, πολίτες. Τώρα είναι η ώρα που πρέπει να επανασχεδιάσουμε στρατηγικά το «νέο» τουριστικό προϊόν μας. Η νέα στρατηγική απαιτείται να έχει επίκεντρο το ίδιο το τουριστικό προϊόν Τώρα είναι η ώρα των μεγάλων αποφάσεων για το τι τουριστικό προϊόν θα έχει ζήτηση και τι τουριστικό προϊόν μπορεί και απαιτείται να προσφέρει η χώρα μας. Αλλάζουν οι κοινωνικές αξίες διεθνώς και αυτό πρέπει να το αφουγκραστούμε εγκαίρως. Αλλάζουν οι προτεραιότητες, οι συνήθειες και οι αξίες των ανθρώπων και συνεπώς και εκείνες των επισκεπτών μας που με βάση τις νέες συνήθειες και τις αξίες αυτές θα επιλέξουν να επισκεφθούν την Ελλάδα.

Η Ελλάδα, πρωταγωνίστρια του διεθνούς τουριστικού στερεώματος, μπορεί και πρέπει να παίξει κυρίαρχο ρόλο, αντιλαμβανόμενη εγκαίρως τη νέα τάξη πραγμάτων και δουλεύοντας με πλάνο και στρατηγική προς την επίτευξή του. Προς αυτή την κατεύθυνση και με μεγάλη απήχηση και επιτυχία κινείται ήδη η ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού μέσω της καμπάνιας #Greecefromhome και θα ήθελα να συγχαρώ εσάς προσωπικά και τους συνεργάτες σας για την ετοιμότητα και τα αντανακλαστικά που επιδείξατε. Εμείς οι ίδιοι οφείλουμε να διατηρήσουμε ζωντανή την ελπίδα και την βεβαιότητα των Ελλήνων πως με το πέρας της κρίσης η πατρίδα μας θα βγει νικήτρια και πως ο βασικότερος πυλώνας της ελληνικής οικονομίας θα παραμείνει ισχυρός και δυνατός.

Στον Τουρισμό, λοιπόν, οφείλουμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα και να επενδύσουμε δυνατά ήδη από αυτή τη στιγμή στο χτίσιμο του πλάνου της επόμενης ημέρας δίνοντας νέα χαρακτηριστικά στην εθνική μας στρατηγική, η οποία θα πρέπει να συμπεριλάβει τους εξής άξονες:
Συνεργαζόμαστε με τις τοπικές κοινωνίες
Συνεργαζόμαστε με τις τοπικές μας κοινωνίες κάνοντας κοινωνούς των στόχων μας όλους τους κοινωνικούς εταίρους αλλά και τους κατοίκους των τοπικών κοινωνιών και συζητάμε μαζί τους για το μέλλον του τόπου μας. Η κινητοποίηση των τοπικών κοινωνιών σε αυτό το μεγάλο restart του ελληνικού τουρισμού θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην διατήρηση της κοινωνικής συνοχής αλλά ταυτόχρονα θα αποτελέσει και ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο της Κυβέρνησης μας με τους πολίτες. Κάνουμε πράξη το «όλοι μαζί».

Επενδύουμε στην αειφόρο ανάπτυξη

Αγαπάμε τον τόπο μας και τον προστατεύουμε για να τον παραδώσουμε και στις επόμενες γενιές. Οι διεθνείς τάσεις μας δείχνουν πως μια βασική παράμετρος πλέον επιλογής προορισμού διακοπών είναι από τους επισκέπτες είναι ο σεβασμός που επιδεικνύεται στο περιβάλλον. Χτίζουμε πλαίσιο δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον και εκμεταλλευόμενοι τις φυσικές πηγές ενέργειας, παρεμβαίνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο στο φυσικό τοπίο. Αλλάζουμε το πλαίσιο των όρων δόμησης και εναρμονίζουμε την οικιστική ανάπτυξη με την προστασία του περιβάλλοντος. Κάνουμε πράξη το «αγαπάμε τον τόπο μας»

Δημιουργούμε Εμπειρίες στον επισκέπτη

Πάνω από το 50% των επισκεπτών διεθνώς, επιλέγει έναν προορισμό για την αυθεντικότητά του κι τις μοναδικές εμπειρίες που μπορεί να του προσφέρει. Εμπειρίες που δεν μπορεί να βιώσει πουθενά αλλού παρά μόνον εκεί, εμπειρίες που θα του αλλάξουν τη ζωή, που θα αποτελέσουν εφόδιο και κτήμα ζωής. Συνεργαζόμαστε με τις τοπικές μας κοινωνίες καταγράφουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και δημιουργούμε νέα «προϊόντα» που επικοινωνούμε με στοχευμένες καμπάνιες για κάθε τόπο. Αναδεικνύουμε την αυθεντικότητα και τη μοναδικότητα των προορισμών και απομακρυνόμαστε από το μοντέλο ήλιος- θάλασσα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ενισχύσουμε την παράταση της τουριστικής περιόδου, ενισχύοντας τον τουρισμό εκτός καλοκαιρινής περιόδου.
Κάνουμε πράξη το «πουθενά σαν την Ελλάδα»

Λειτουργούμε ενισχυτικά προς την τοπική οικονομία

Στην επανεκκίνηση που χρειάζεται να γίνει επαναδιαπραγματευόμαστε μια σειρά οικονομικών μέτρων που θα λειτουργήσουν ενισχυτικά προς τις τοπικές οικονομίες μας. Ακούμε τις ανάγκες των επιχειρηματιών και κατανοούμε τις προκλήσεις του «επιχειρείν» και δημιουργούμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους επιχειρηματίες του τουρισμού που έχουν πληγεί από την κρίση. Προχωρούμε σε περαιτέρω μειώσεις ΦΠΑ αλλά και σε μειώσεις εισφορών σε όλη την τουριστική αλυσίδα.
Κάνουμε πράξη το «είμαστε δίπλα ο ένας στον άλλον»

Προς το σκοπό αυτό, σας επισυνάπτω κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις και θα ήμουν στη διάθεσή σας για να τις συζητήσουμε αναλυτικότερα

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Η κρίση αυτή οδήγησε την κοινωνία μας σε επαναξιολόγηση καταστάσεων και σε εκ νέου ιεράρχηση προτεραιοτήτων ζωής και αλλαγής περιεχομένου στις κινήσεις και τις σκέψεις της. Οι άνθρωποι ανά τον κόσμο αισθάνονται βαριά την έλλειψη ασφάλειας, σταθερότητας, επανάκαμψης της κανονικότητας. Όμως αισθάνονται βαριά και την έλλειψη της επικοινωνίας με τον συνάνθρωπο και αναμένουν μετά την αναγκαστική «παύση» να βγουν πάλι στον κόσμο και να ξεκινήσουν από την αρχή την ζωή τους. Να ανακτήσουν σιγά σιγά τις «ελευθερίες» και τις συνήθειες τους, να διαλέξουν έναν ασφαλή προορισμό διακοπών επενδύοντας με αυτόν τον τρόπο και στην ψυχική τους υγεία.

Η Ελλάδα λόγω των ιδιαίτερα αποτελεσματικών στρατηγικών χειρισμών του Πρωθυπουργού μας και της Κυβέρνησης, έχει ανακτήσει την εμπιστοσύνη της διεθνούς κοινότητας και έχει κερδίσει όπως διαφαίνεται και μέσα από την διεθνή ειδησιογραφία και αρθρογραφία, και την πρωτιά στις προτιμήσεις τους για ότι έχει απομείνει από τη φετινή σεζόν.

Στην επανεκκίνηση της επόμενης ημέρας μόνο με συλλογική προσπάθεια και ένωση δυνάμεων μπορούμε να προχωρήσουμε. Πρέπει στην πράξη να περάσουν στο εμείς, γιατί εμείς όλοι μαζί μπορούμε να κερδίσουμε το στοίχημα της επόμενης μέρας στον ελληνικό τουρισμό. Θεωρήστε δεδομένη την συστράτευσή μου σε αυτή την προσπάθεια, που αποτελεί μονόδρομο για να βγει η πατρίδα μας η μεγάλη νικήτρια αυτής της κρίσης.

Οι προτάσεις του Φ. Φόρτωμα για την στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ COVID-19

Στο παρόν αναδεικνύω κάποιες απλές αλλά σημαντικές προτάσεις υποστήριξης των τουριστικών επιχειρήσεων στην παρούσα φάση.

Παραθέτω τις προτάσεις κωδικοποιημένα και παραμένω στη διάθεσή σας για μία αναλυτικότερη επεξεργασία και συζήτηση

(α) Υποστήριξη τουριστικών επιχειρήσεων για την προετοιμασία της επόμενης μέρας

Βασικός στόχος των τουριστικών επιχειρήσεων είναι η καλύτερη δυνατή προετοιμασία για την επόμενη μέρα, όταν θα καταστεί εφικτή η επαναλειτουργία τους και η προσέλκυση επισκεπτών.

(β) Συμβουλές και Οδηγίες επικοινωνιακής διαχείρισης από τουριστικές επιχειρήσεις

Χρήσιμο θα ήταν η Γενική Γραμματεία ή ο ΕΟΤ, αξιοποιώντας την επικοινωνιακή εμπειρία του Visit Greece να ετοιμάσουν σχετικό συμβουλευτικό υλικό με οδηγίες και προτάσεις προς τις τουριστικές επιχειρήσεις για ενέργειες προώθησης και επικοινωνίας με στόχο την προσέλκυση ή διατήρηση του ενδιαφέροντος δυνητικών πελατών τους

(β) Δυνατότητες δωρεάν εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις μέσω της ΓΓ Δια Βίου Μάθησης ή και σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς

Οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι του τουρισμού θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν το χρόνο τους σε οργανωμένα προγράμματα εκπαίδευσης για να αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις για την οργάνωση της επιχείρησής τους τους σε πεδία όπως το marketing και η επικοινωνία (βλ, παραπάνω), η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

Σε συνεργασία με το ΙΝΣΕΤΕ και τα κατά τόπους επιμελητήρια, που διαθέτουν έμπειρους εκπαιδευτές και έχουν υλοποιήσει σχετικά προγράμματα αλλά σε συνεργασία και με τις επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες στο πλαίσιο της Πύλης Ψηφιακής Αλληλεγγύης www.digitalsolidarity.gov.gr, η ΓΓ Δια βίου μάθησης θα μπορούσε να αξιοποιήσει υφιστάμενες πλατφόρμες e-learning για να προσφέρει τέτοια προγράμματα εκπαίδευσης σύντομης διάρκειας

(γ) Οδηγίες αξιοποίησης ψηφιακών προγραμμάτων που προσφέρονται δωρεάν στο πλαίσιο της «Πύλης Ψηφιακής Αλληλεγγύης» www.digitalsolidarity.gov.gr (όπως προγράμματα για εξ αποστάσεως προσλήψεις προσωπικού κλπ)

Σήμερα στην Πύλη Ψηφιακής Αλληλεγγύης ένα σημαντικό φάσμα επιχειρήσεων προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες που μπορούν να αξιοποιηθούν εξ αποστάσεως και από τουριστικές επιχειρήσεις. Από τις πιο σημαντικές τέτοιες υπηρεσίες είναι και η εξ αποστάσεως διαχείριση προσλήψεων προσωπικού, η ψηφιακή προσέλκυση πελατών κλπ. Ωστόσο, πολλές μικρές τουριστικές επιχειρήσεις δεν γνωρίζουν για τις υπηρεσίες αυτές και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν. Χρήσιμο θα ήταν μέσω των Δήμων και των Επιμελητηρίων να διαχυθεί η πληροφορία ή/και να ζητηθεί από τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν εισαγωγικά σεμινάρια.

Σχετικά με όλες τις ανωτέρω προτάσεις, παραμένω στη διάθεσή σας για μία αναλυτικότερη συζήτηση με στόχο να αναδειχθούν απτές και συγκεκριμένες ενέργειες που μπορούν να ανακουφίσουν αλλά και να δώσουν ελπίδα στις τουριστικές επιχειρήσεις της περιφέρειάς μου αλλά και συνολικά της χώρας μας.

(Visited 97 times, 1 visits today)