Ν. Συρμαλένιος: Καθυστερεί σημαντικά η επέκταση του Κρατικού Αερολιμένα Πάρου

aerodromio parou vradi
Άκης Αξαόπουλος
13/12/2019 12:56
  •  
  •  
  •  

 

Καθυστερεί σημαντικά η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και του αεροδιαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Πάρου, παρά το γεγονός ότι το αεροδρόμιο είναι σημαντικό για την ανάπτυξη και παραγωγική ανασυγκρότηση των Κυκλάδων. Ως γνωστόν, το νέο αεροδρόμιο λειτουργεί στο νησί από την 25/07/2016, με ταυτόχρονη διακοπή του παλαιού αεροδρομίου. Έκτοτε ο αριθμός των αφίξεων βαίνει γεωμετρικά αυξανόμενος σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ενδεικτικά, για το έτος 2018 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 204.619 επιβάτες και 3704 κινήσεις αεροσκαφών.

Μελέτες της ΥΠΑ για τη βελτίωση των δραστηριοτήτων εδάφους και αέρα και την ενίσχυση της ασφάλειας έχουν κρίνει ανεπαρκή τον υφιστάμενο αεροδιάδρομο, ο οποίος σήμερα έχει μήκος 1.400 μέτρω, αλλά και το κτίριο επιβατών, το οποίο είναι μόνο 745 τ.μ. Σύμφωνα με το «Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025» (ΣΠΕΜ) τα έργα βελτίωσης ήταν εγγεγραμμένα με προϋπολογισμό 10 εκατομμύρια ευρώ, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 2018-2020, ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν έχει δώσει μέχρι σήμερα στη δημοσιότητα κάποιο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της επέκτασης των κτιριακών εγκαταστάσεων και του αεροδιαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Πάρου. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το πότε θα δημοπρατηθούν τα έργα για τα οποία υφίστανται ολοκληρωμένες και εγκεκριμένες οριστικές μελέτες (η επέκταση αεροδιαδρόμου και συνοδών έργων, καθώς και επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών). Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχουν εγκριθεί ακόμα οι νέοι Περιβαλλοντικοί Όροι για τα νέο κτίριο του Αεροσταθμού από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, θεωρώντας ότι η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα ασφάλειας και ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Πάρου, ενώ παράλληλα πρόκειται για μια σημαντική κρατική επένδυση εθνικής σημασίας, που θα συμβάλει στη τοπική και Κυκλαδική ανάπτυξη και πρώτιστα στην ευημερία του συνόλου της τοπικής κοινωνίας, κατέθεσε σχετική ερώτηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, ζητώντας απαντήσεις στα παραπάνω κρίσιμα ερωτήματα.

Το κείμενο της ερώτησης του Ν. Συρμαλένιου

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
1. Μεταφορών και Υποδομών
2. Περιβάλλοντος και Ενέργειας
3. Τουρισμού

Θέμα: «Αναγκαιότητα ολοκλήρωσης επέκτασης κτιριακών εγκαταστάσεων και αεροδιαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Πάρου»

Ο κρατικός αερολιμένας της Πάρου αποτελεί καθοριστικό στοιχείο στο στρατηγικό αναπτυξιακό σχέδιο των Κυκλάδων για την παραγωγική ανασυγκρότηση των νησιών μας. Το νέο αεροδρόμιο λειτουργεί στο νησί από την 25/07/2016, με ταυτόχρονη διακοπή του παλαιού αεροδρομίου. Έκτοτε ο αριθμός των αφίξεων βαίνει γεωμετρικά αυξανόμενος σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ενδεικτικά, για το έτος 2018 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 204.619 επιβάτες και 3704 κινήσεις αεροσκαφών.
Είναι γνωστές εδώ και καιρό οι αιτήσεις/ μελέτες της ΥΠΑ για τη βελτίωση των δραστηριοτήτων εδάφους και αέρα, ενισχύοντας την ασφάλεια των αεροδρομίων, αμβλύνοντας λειτουργικά σημεία συμφόρησης και αναβαθμίζοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και τελικά, αυξάνοντας την δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξής τους. Για παράδειγμα, ο υφιστάμενος αεροδιάδρομος έχει μήκος 1.400μ και το κτίριο επιβατών είναι μόνο 745 τ.μ. και κρίνονται ιδιαίτερα ανεπαρκή. Σύμφωνα με το «Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025» (ΣΠΕΜ) τα έργα βελτίωσης ήταν εγγεγραμμένα με προϋπολογισμό 10 εκατομμύρια ευρώ, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 2018-2020.

Για την Πάρο, η ΥΠΑ σχεδιάζει:
1. να κατασκευάσει ένα νέο επιβατικό σταθμό εμβαδού 8.400 τ.μ. (κυρίως κτίριο) και επιπλέον περίπου 3.700 τ.μ. για βοηθητικούς χώρους (φυλάκιο ασφαλείας, πυροσβεστικός σταθμός, εγκαταστάσεις καυσίμων, κα). Επίσης στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται η ανάπτυξη χώρου στάθμευσης οχημάτων, εσωτερικό δίκτυο, και διαμόρφωση χώρου μεταξύ αεροδιαδρόμου και δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών. Οι μελέτες για τα παραπάνω έργα εγκρίθηκαν το Μάιο 2019 και διαβιβάστηκαν από την ΥΠΑ στο Γραφείο Υπουργού τον Ιούνιο του 2019. Ο προϋπολογισμός τους φαίνεται να ανέρχεται σε 37 περίπου εκατομμύρια.
2. να επεκτείνει αμφίπλευρα το μήκος του διαδρόμου κατά 200μ και 200μ. μαζί με εργασίες φωτοσήμανσης και μικρής κλίμακας τροποποιήσεις της περιμετρικής οδού στις περιοχές επέκτασης του διαδρόμου. Η οριστική μελέτη της επέκτασης έχει εγκριθεί με την Απόφαση ΔΤΥ/Δ7/Δ/23579/4393/03.10.2018 του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών με προϋπολογισμό 2.450.000€.
3. την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών. Και σε αυτό το έργο βελτίωσης υφίσταται εγκεκριμένη οριστική μελέτη με την Απόφαση ΥΠΑ/ΔΤΥ/Δ/434/60.07.01.2019 προϋπολογισμού 1.897.200€
Επειδή:
1. Αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα ασφάλειας και ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Πάρου η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων.
2. Πρόκειται για μια σημαντική κρατική επένδυση εθνικής σημασίας, που θα συμβάλει στη τοπική και Κυκλαδική ανάπτυξη και πρώτιστα στην ευημερία του συνόλου της τοπικής μας κοινωνίας.
3. Έχει υποβληθεί ο φάκελος τροποποίησης των Περιβαλλοντικών Όρων για τα νέο κτίριο του Αεροσταθμού στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
4. Στην επόμενη τουριστική περίοδο αναμένεται εξίσου μεγάλος αριθμός επισκεπτών στο νησί
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ενεργειών του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ώστε να ολοκληρωθεί η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και του αεροδιαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Πάρου;
2. Πότε θα δημοπρατηθούν τα έργα για τα οποία υφίστανται ολοκληρωμένες και εγκεκριμένες οριστικές μελέτες, ήτοι (α) η επέκταση του αεροδιαδρόμου και των συνοδών έργων και (β) η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών;
3. Πότε θα εγκριθούν οι νέοι Περιβαλλοντικοί Όροι για τα νέο κτίριο του Αεροσταθμού από το Υπουργείο Περιβάλλοντος κα Ενέργειας;
4. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Τουρισμού, μόνο του ή σε συνεργασία με άλλα υπουργεία, προκειμένου αφενός να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των έργων επέκτασης των κτιριακών εγκαταστάσεων και του αεροδιαδρόμου, και αφετέρου, και για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η ταλαιπωρία του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού επισκεπτών λόγω έλλειψης προσωπικού υποδοχής και κατάλληλου και επαρκή χώρου αναμονής;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Συρμαλένιος Νίκος

Βαρεμένος Γιώργος

Νοτοπούλου Κατερίν

(Visited 91 times, 1 visits today)