ΑΔΜΗΕ: Βάζει «μπαταρίες» στα νησιά του Αιγαίου – Αρχή από τη Νάξο

Άκης Αξαόπουλος
01/01/2021 04:14
 
 
 

 

Έμφαση στις διεθνείς διασυνδέσεις, στην ολοκλήρωση των νησιών, στις υποδομές αποθήκευσης ενέργειας, αλλά και των υπαράκτιων πάρκων, περιλαμβάνει το νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας για την περίοδο 2022-2031 που κατήρτισε ο ΑΔΜΗΕ.

Ουσιαστικά, όταν ολοκληρωθεί η ανάπτυξη αυτών των υποδομών, θα γίνει εφικτή η πλήρης αξιοποίηση των ΑΠΕ, αλλά και η σύγκλιση τιμών με τις γειτονικές χώρες καθώς θα μπορεί εύκολα να μεταφέρεται φορτίο από το εξωτερικό ή να αξιοποιείται το ήδη αποθηκευμένο σε περιόδους ζήτησης.

Ένα από τα εμβληματικά έργα που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Συστήματος 2022-2031, σύμφωνα με πληροφορίες είναι η εγκατάσταση μπαταριών ισχύος 7 – 10 μεγαβάτ στη Νάξο, στον υφιστάμενο υποσταθμό του νησιού. Είναι ένα πιλοτικό έργο, που στόχος είναι να «αντιγραφεί» και σε άλλα νησιά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών σε περίπτωση βλάβης στη διασύνδεση των Κυκλάδων. Εκτιμάται, δε, ότι θα ολοκληρωθεί το 2022. Να σημειωθεί ότι στις περιόδους υψηλής ζήτησης οι ανάγκες καλύπτονται από τις υφιστάμενες θερμοηλεκτρικές μονάδες της ΔΕΗ, οι οποίες όμως είναι ακριβές και επιπλέον σύντομα θα απαγορευθεί η λειτουργία τους για περιβαλλοντικούς λόγους. Το έργο θα υλοποιηθεί σε πιλοτική βάση προκειμένου το «μοντέλο» να επεκταθεί σε άλλα νησιά, όχι μόνο για την εξασφάλιση εφεδρειών αλλά και για την εξυπηρέτηση της κατασκευής υπεράκτιων αιολικών πάρκων, ή αιολικών πάρκων σε νησιά.

Επίσης ένα άλλο πιλοτικό έργο είναι η εγκατάσταση συσσωρευτών στη Στερεά Ελλάδα ώστε να ενισχυθεί η διείσδυση των ΑΠΕ, που στην περιοχή έχουν μεγάλη ανάπτυξη.

Παράλληλα εντός του 20211 αναμένεται να προκηρυχθεί η Δ΄ φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων, μέσω της οποίας εκτός από τη Θήρα, θα συνδεθούν με το ΕΣΜΗΕ η Μήλος, η Φολέγανδρος και η Σέριφος. Είναι ένα μεγάλο έργο που εκτιμάται ότι θα μειώσει περαιτέρω το κόστος των (ΥΚΩ)_ Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας. Ήδη έχει ολοκληρωθεί από το 2018 η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων (διασύνδεση της Πάρου, της Μυκόνου και της Τήνου, μέσω της Σύρου), ακολούθησε εφέτος η δεύτερη (διασύνδεση της Νάξου με τη Μύκονο και με την Πάρο) ενώ η μικρή διασύνδεση της Κρήτης (Χανιά – Πελοπόννησος) τέθηκε πριν λίγες ημέρες σε δοκιμαστική λειτουργία ενώ έχει ξεκινήσει η κατασκευή της μεγάλης (Ηράκλειο – Αττική) που θα ολοκληρωθεί το 2023. Τέλος το 2027 αναμένεται να ολοκληρωθεί η Διασύνδεση των Δωδεκανήσων, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ και το 2029 θα συνδεθούν και τα Νησιά Βορείου Αιγαίου, ένα έργο ύψους 885 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ σε σχέση με τις διεθνείς διασυνδέσεις προβλέπεται η εντατικοποίηση των εργασιών για τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας, το σχεδιασμό αντίστοιχων υποδομών με Αλβανία αλλά και την αύξηση δυνατότητας μεταφοράς φορτίου στη διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας, ισχύος 500 μεγαβάτ, στα 1000 ή 1500 μεγαβάτ.

 

Πηγή: Reporter.gr

(Visited 359 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*