Αλλάζουν όλα στην παραλία της Νάξου – Έτσι θα είναι οι νέες πέργκολες

paralia naxou 2
Newsroom
29/12/2020 00:07
 
 
 

 

Παραδόθηκε η ειδική αρχιτεκτονική μελέτη για την εφαρμογή εγκεκριμένου τύπου πέργκολας στην παραλία (χερσαία ζώνη λιμένα) της Νάξου, θέμα το οποίο συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Νάξου, τη Δευτέρα το πρωί.

Πλέον οι καταστηματάρχες της παραλίας της Χώρας Νάξου θα υποχρεωθούν να «ξηλώσουν» τις πέργκολες που έχουν στις προβολές των καταστημάτων τους και να προχωρήσουν στην τοποθέτηση νέων σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που παραδόθηκε στο Λιμενικό Ταμείο και αποδέχτηκε το Δ.Σ.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το κόστος των νέων περγκολών θα επιβαρύνουν τους επιχειρηματίες.

Ενιαίος τύπος πέργκολας σε όλο το μήκος της παραλίας

Στη συνεδρίαση δεν ήταν «παρών» ο μελετητής Σταύρος Γανωτής, ώστε να δώσει περισσότερες διευκρινήσεις για το νέο σχέδιο κάτι το οποίο έπραξε η Μηχανικός του Λιμενικού Ταμείου Νάξου Κωνσταντίνα Ιωαννίδου.

Όπως είπε η κ. Ιωαννίδου, σύμφωνα με τη μελέτη, θα επικρατήσει ένας ενιαίος τύπος πέργκολας σε όλο το μήκος της παραλίας, με συγκεκριμένο χρώμα και διαστάσεις.

«Έχει εφαρμοστεί ένας ενιαίος τύπος πέργκολας για όλη την παραλία και αυτό γίνεται με βάση το μέτωπο των κτιρίων και τα μήκη των όψεων. Έχουν τηρηθεί κάποιες ελάχιστες αποστάσεις 1,5 μέτρου από το κρηπίδωμα κατά μήκος του παραλιακού δρόμου, έχει εφαρμοστεί σε όλο το μήκος της παραλίας μια ζώνη που θα μπορέσουν να κατασκευαστούν πέργκολες εφόσον επιθυμούν οι ιδιώτες ενδιαφερόμενοι. Το ενιαίο πλάτος που εφαρμόζεται παντού είναι στα 6,60 μ. πλην ελαχίστων περιπτώσεων που δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτό. Όπως για παράδειγμα στο «Σπιτικό» που είναι μικρό το πλάτος».

Όπως σημείωσε η κ. Ιωαννίδου στη μελέτη έχει ακολουθηθεί μία λογική που είναι ενιαία για όλη την επιφάνεια της χερσαίας ζώνης λιμένα Νάξου.

«Σήμερα σε ό,τι αφορά το πλάτος των περγκολών υπάρχει μία αναρχία. Ο κάθε ενδιαφερόμενος έχει κατασκευάσει τη δική του πέργολα χωρίς τυποποίηση διαστάσεων. Κάποιες έχουν μήκος 11 μέτρα, κάποιες 9 μέτρα. Είναι πολύ μεγαλύτερη η κατάληψη που γίνεται αυτή τη στιγμή από τις πέργκολες» συμπλήρωσε.

Τα μήκη των περγκολών δεν θα αλλάξουν και θα είναι ανάλογα με την πρόσοψη του κάθε καταστήματος. Επίσης, όταν υπάρχουν πέργκολες που η μια είναι δίπλα στην άλλη (συνεχόμενα καταστήματα) θα υπάρχει και κάποιος διάδρομος ώστε να μπορεί ο πεζός να έχει πρόσβαση στο δρόμο. Επίσης, σύμφωνα με τη μελέτη, ανοιχτές θα παραμείνουν και οι προβολές των δρόμων προς το κάστρο που δεν θα καταληφθούν από πέργκολες. Αυτό που αλλάζει είναι όχι το μήκος τόσο των περγκολών, αλλά το πλάτος (βάθος) που τυποποιείται σε 6,60 μ. παντού.

Επίσης στα γειτνιάζοντα καταστήματα ουσιαστικά δεν θα έχει ο καθένας τις δικές του κολώνες (για την πέργκολα) αλλά θα χρησιμοποιούν τον ίδιο φέροντα οργανισμό και θα πρέπει να υπάρξει σε κάποιες περιπτώσεις συνεννόηση μεταξύ των καταστηματαρχών που γειτνιάζουν οι επιχειρήσεις τους.

Λευκό ξύλο

Σε ότι αφορά το υλικό κατασκευής των νέων περγκολών θα είναι ξύλινες και συγκεκριμένου χρώματος όπως προτείνεται στη μελέτη. «Ο μελετητής προτείνει συγκεκριμένου τύπου ξυλεία και προτείνετε λευκή απόχρωση και μάλιστα δίνει συγκεκριμένο κωδικό» σημείωσε η Μηχανικός του Λιμενικού Ταμείου Κωνσταντίνα Ιωαννίδου.

Η αρχαιολογία είναι αυτή που έχει καθορίσει τον τύπο της πέργκολας

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα χαρακτηριστικά των νέων περγκολών που θα πρέπει να τοποθετηθούν στην παραλία, εφαρμόζουν τον τύπο που έχει εγκρίνει η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Δηλαδή η αρχαιολογία έχει καθορίσει τον τύπο της πέργολας που μπορεί να εφαρμοστεί στη χερσαία ζώνη λιμένα Νάξου και αυτό τον εγκεκριμένο τύπο έχει εφαρμόσει ο μελετητής σε όλη την περιοχή.

Σύμφωνα με την κ. Ιωαννίδου, οι καταστηματάρχες μπορούν να παραλάβουν την μελέτη, η οποία είναι άμεσα υλοποιήσιμη.

Θανάσης Μπερτσιάς: Αρχικά να επιβαρυνθεί με τα έξοδα το Λιμενικό Ταμείο

Να επιβαρυνθεί το Λιμενικό Ταμείο με τα έξοδα της τοποθέτησης των περγκολών και να γίνει με δόσεις η εξόφληση τους από τους καταστηματάρχες πρότεινε το μέλος του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Θανάσης Μπερτσιάς. Επίσης επισήμανε ότι καλό θα ήταν ο μελετητής του Αρχιτεκτονικού Σχεδίου να έκανε την παρουσίαση της μελέτης όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί.

«Θα θέλαμε μια παρουσίαση από τον μελετητή Σταύρο Γανωτή ώστε να δούμε αναλυτικά και σε 3D όλο το σχέδιο. Επίσης αυτό που πρέπει να συζητήσουμε είναι και ποιος θα αναλάβει το κόστος. Είναι μία δύσκολη περίοδος και η άποψη να επιβαρυνθεί το Λιμενικό Ταμείο στην αρχή τα έξοδα των νέων περγκολών και να τα πληρώνουν σιγά-σιγά οι καταστηματάρχες μαζί με τα ανταποδοτικά τέλη, είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να συζητηθεί» τόνισε.

Βασίλης Βρούτσης: Ναι στις πέργκολες αλλά η παραλία θα πρέπει γενικότερα να έχει μια καλύτερη εικόνα

«Δεν είναι μόνο θέμα των περγκολών, αλλά και των κτιρίων και γενικότερα των κοινοχρήστων χώρων, να έχουμε μία καλύτερη εικόνα της παραλίας» σημείωσε στην τοποθέτηση του ο Βασίλης Βρούτσης (μέλος του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Νάξου).

Αφού συμφώνησε με την παραλαβή της μελέτης, ο κ. Βρούτσης αναφερόμενος στη συνολικότερη αναβάθμιση της εικόνας της παραλιακής οδού της Χώρας Νάξου πρότεινε να συζητηθεί και να αναζητήσει το Λιμενικό Ταμείο «χρηματοδότηση αρχιτεκτονικών μελετών» από το αρμόδιο υπουργείο. «Αξίζει τον κόπο να το δούμε, να το φέρουμε σε επόμενη συνεδρίαση να το συζητήσουμε» σημείωσε.

Τέλος να σημειωθεί ότι ένα ακόμα θέμα που αναφέρθηκε, από το δήμαρχο και πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Δημήτρης Λιανός, είναι τα έσοδα από τα τέλη των δημοτικών χώρων που θα είναι τοποθετημένες οι πέργκολες να περιέλθουν στα ταμεία του δήμου και όχι του Λιμενικού Ταμείου.
Σύμφωνος με την παραπάνω άποψη ο Βασίλης Βρούτσης συμπλήρωσε ότι «υπάρχει πάντα ο κίνδυνος τα Λιμενικά Ταμεία να φύγουν από την αρμοδιότητα των δήμων μαζί με τη διαχείριση και τα οικονομικά τους».

Πάντως, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο οι καταστηματάρχες εστίασης της παραλίας Νάξου να μπορέσουν να διαθέσουν χρήματα για να «ξηλώσουν» τις παλιές πέργκολες και να τοποθετήσουν νέες, τη στιγμή που τα καταστήματα τους παραμένουν κλειστά για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω του lockdown και ο κλάδος τους είναι ο πλέον πληττόμενος από τα μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού.

*(Τα σχέδια της μελέτης δεν παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση)

(Visited 6.907 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*