Καταγγελία-Νάξος: Ο ΔΕΔΔΗΕ, θεωρεί ότι οι κάτοικοι των νησιών είναι κάτοικοι τριτοκοσμικών χωρών

Newsroom
11/09/2020 17:41
 
 
 

 

Τέλος δεν έχουν οι καταγγελίες για το θέμα των διακοπών του ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της Νάξου και ο τρόπος αντιμετώπισης των καταναλωτών από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Εκτός τις συχνές και πολύωρες διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, την ανύπαρκτη ενημέρωση, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να προγραμματίσουν τις ανάγκες τους, τώρα αφού ξεκαθαρίζουν ότι οι διακοπές ρεύματος το πιο πιθανόν είναι να συνεχιστούν και στο μέλλον …ούτε λίγο ούτε πολύ ζητούν οι ίδιοι οι καταναλωτές να φροντίσουν για την κάλυψη των αναγκών τους.

Καταγγελία

Κάτοικος της περιοχής «Ακρωτήρι» της Νάξου μετά τη δημοσιοποίηση του άρθρου «ΔΕΔΔΗΕ: Στο απόλυτο σκοτάδι οι πολίτες», καταγγέλλει στο naxostimes.gr ότι ο Τομεάρχης Χρηστών Δικτύου Περιοχής Σύρου τον προειδοποίησε ότι οι διακοπές θα συνεχιστούν και στο μέλλον και θα πρέπει «εσείς να μεριμνήσετε και να λάβετε τα απαραίτητα μέτρα, ώστε σε αυτές τις περιπτώσεις να συνεχίζεται απρόσκοπτα η κάλυψη των αναγκών σας».

Τι μέτρα δηλαδή θα πρέπει να λάβουν οι νησιώτες;

«Οι κάτοικοι και χρήστες των ηλεκτρικών δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ των απομακρυσμένων περιοχών πρέπει να έχουν γεννήτρια στα σπίτια τους, για «να καλύπτουν απρόσκοπτα τις ανάγκες τους»; αναρωτιέται ο καταγγέλλων κ. Παναγιώτης Μελάς.

Όπως σημειώνει, εκτός από τις διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, ταυτόχρονα διακόπτονται και οι τηλεφωνικές συνδέσεις και φυσικά το ίντερνετ με αποτέλεσμα την πλήρη απομόνωση των πολιτών.

«Ο ΔΕΔΔΗΕ και κατά προέκταση το κράτος, θεωρούν ότι οι κάτοικοι της νησιώτικης Ελλάδας είναι υποχρεωμένοι να θεωρούν τους εαυτούς τους ως κατοίκους τριτοκοσμικών χωρών και ότι …τους γίνεται χάρη που έχουν ηλεκτροδότηση, ας είναι και με προβλήματα αυτή. Και όλα αυτά την τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα. Όλα αυτά συνθέτουν μια ζοφερή και κυριολεκτικά τριτοκοσμική εικόνα, που δεν έχει καμία σχέση με σύγχρονο κράτος» σημειώνει ο κ. Μελάς.

Το σχόλιο και η καταγγελία του κ. Παναγιώτη Μελά

Διαβάζοντάς το άρθρο σας, θέλω να επισημάνω ότι η εικόνα που παρουσιάζει είναι μόνο ένα μέρος των συνολικών προβλημάτων που δημιούργησαν και συνεχίζουν να δημιουργούν οι επανειλημμένες και πολύωρες διακοπές του ρεύματος στο νησί, οι οποίες δεν είναι φαινόμενο παροδικό, εστιασμένο μόνο τη Δευτέρα, 7-9-2020 ή στις επόμενες δύο μέρες, αλλά επαναλαμβανόμενο με μια ανησυχητική συχνότητα, τουλάχιστον για την καλοκαιρινή περίοδο, κατά την οποία βρίσκομαι στο σπίτι μου, από τις αρχές Ιουλίου.

Το σπίτι μας (εξοχικό, χρησιμοποιούμενο και κατοικούμενο σταδιακά μεν, αλλά για αρκετό χρονικό διάστημα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους) βρίσκεται στην περιοχή Ακρωτήρι, κοντά στο μοναστήρι της Φανερωμένης, σε περιοχή που διοικητικά ανήκει στην κοινότητα Κινιδάρου.

Είναι μια περιοχή που έχει, σκόρπια μεν, αλλά πολλά (υπολογίζεται ένας αριθμός γύρω στα 150 ή και περισσότερα) σπίτια, εκ των οποίων αρκετά ανήκουν σε κατοίκους, που τα χρησιμοποιούν για μόνιμη κατοικία τους. Είναι βέβαια σπίτια εκτός οικισμού, αλλά καθόλα νόμιμα, με οικοδομικές άδειες ή τακτοποιημένα σύμφωνα με τον νόμο και όλα ηλεκτροδοτούμενα.

Σε μερικά υπάρχουν υπερήλικες, κάποιοι από τους οποίους χρησιμοποιούν συσκευές υποστήριξης της αναπνοής ως πάσχοντες από χρόνια νοσήματα του αναπνευστικού (όπως νεφελοποιητές και άλλες υποστηρικτικές συσκευές), που λειτουργούν με ηλεκτρικό ρεύμα.

Τα περισσότερα σπίτια έχουν δική τους αυτόνομη ύδρευση (όπως το δικό μας), με παροχές από δικά τους (νόμιμα) πηγάδια, που εξυπηρετούνται από ηλεκτροκίνητες αντλίες και άλλα ηλεκτροκίνητα συστήματα ύδρευσης (πιεστικά κ.λπ.). Τέλος, πολλά σπίτια διαθέτουν κάποια στοιχειώδη ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (υπολογιστές ή άλλου είδους συσκευές), ενώ όλα σχεδόν διαθέτουν τηλεφωνική σύνδεση. Στις τελευταίες διακοπές μάλιστα, έχει παρατηρηθεί μια σχεδόν ταυτόχρονη διακοπή και των τηλεφωνικών συνδέσεων.

Φαντάζομαι ότι αυτό έχει να κάνει με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα συστήματα (και δίκτυα) του ΟΤΕ, τα οποία ξαφνικά καθίστανται νεκρά, για όσο διάστημα διαρκεί η διακοπή.

Τριτοκοσμική εικόνα

Όλα αυτά συνθέτουν μια ζοφερή και κυριολεκτικά τριτοκοσμική εικόνα, που δεν έχει σχέση με σύγχρονο κράτος. Στις προχθεσινές (Τετάρτη, 9-9-2020) και επανειλημμένες διακοπές κατά τις πρωινές ώρες, μετά από κλήση μου στο 11500, λάμβανα μια στερεότυπη απάντηση από τις βλάβες του ΔΕΔΔΗΕ, ότι υπάρχει εκτεταμένη βλάβη στο νησί και ότι δεν γνωρίζουν ούτε πότε θα αποκατασταθεί ούτε τι ενέργειες γίνονται για την αποκατάσταση.

Παράλληλα, δεν έδιναν κάποιο τηλέφωνο, για να μπορεί ο καταναλωτής να μιλήσει ζωντανά με κάποια αρμόδια υπηρεσία τους, για να πάρει άμεση πληροφόρηση για τη λύση του προβλήματος. Η δικαιολογία ήταν ότι οι υπηρεσίες είναι κλειστές λόγω Covid-19 και δεν μπορούν να δεχτούν τηλεφωνήματα. Έστειλα ένα email από το κινητό μου στο syros@deddie.gr, επισημαίνοντας την ζοφερή κατάσταση που δημιουργούν οι διακοπές και ζήτησα να με ενημερώσουν πότε θα αποκατασταθεί η βλάβη και πότε θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Έλαβα μια αυτοματοποιημένη και αόριστη απάντηση ότι κάποιος αρμόδιος υπάλληλος θα δει το μήνυμα και θα μου απαντήσει κάποια άλλη στιγμή.

Τις επόμενες ώρες επισκέφθηκα έναν φίλο στις Εγγαρές, όπου υπήρχαν κι εκεί τα ίδια προβλήματα και μου κατήγγειλε ότι ανάμεσα σε όλα, έπαθε βλάβη η τηλεόρασή του και ο επιτραπέζιος υπολογιστής του.

Απάντηση από το ΔΕΔΔΗΕ

Χθες έλαβα απάντηση στο email μου, υπογραφόμενη από τον Τομεάρχη Χρηστών Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής της Σύρου, κ. Χάρη Βεκρή.

Το κείμενο της απάντησής του Τομεάρχη Χρηστών Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής της Σύρου έχει ως εξής:

Αξιότιμε κύριε Μελά,
Σε απάντηση του σχετικού email σας, σας ενημερώνουμε ότι οι διακοπές ηλεκτροδότησης που πραγματοποιήθηκαν από τις 7/9/2020 ως σήμερα, οφείλονται σε σοβαρή βλάβη που προκλήθηκε σε εγκαταστάσεις υποσταθμού Υψηλής Τάσης – Μέσης Τάσης στην Πάρο. Η πλήρης αποκατάσταση της συγκεκριμένης βλάβης ολοκληρώθηκε σήμερα 10/9/2020. Κατά συνέπεια, θεωρούμε πως τα προβλήματα ηλεκτροδότησης εξαιτίας του εν λόγω γεγονότος θα εκλείψουν.
Παρόλα αυτά και σε ότι αφορά σε λειτουργίες ζωτικής σημασίας του ακινήτου σας για τις οποίες είναι απαραίτητη η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, σας επισημαίνουμε ότι ενδέχεται να παρουσιαστούν και στο μέλλον απρόβλεπτες και ίσως πολύωρες διακοπές στην ηλεκτροδότηση της παροχής σας για άλλες αιτίες, για τις οποίες θα πρέπει εσείς να μεριμνήσετε και να λάβετε τα απαραίτητα μέτρα, ώστε σε αυτές τις περιπτώσεις να συνεχίζεται απρόσκοπτα η κάλυψη των αναγκών σας.
Σας ζητάμε συγνώμη για την αναστάτωση που προκλήθηκε στην καθημερινότητα σας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,
Χάρης Βεκρής
MBA, MA in Cultural Management
Τομεάρχης Χρηστών Δικτύου
Περιοχής Σύρου

Με λίγα λόγια, ο ΔΕΔΔΗΕ με ενημερώνει ότι η ομαλοποίηση της κατάστασης είναι μια υπόθεση που δεν μπορεί να μπει σε πλαίσια ορθολογικής διαχείρισης.

Με προτρέπει – όχι μόνο εμένα, αλλά έμμεσα και οποιονδήποτε άλλο στην περιοχή ή ακόμα και σε όλο το νησί – να φροντίσω «να λάβω τα απαραίτητα μέτρα, ώστε …να συνεχίζεται η απρόσκοπτη κάλυψη των αναγκών μου»!!

Σοβαρά;

Δηλαδή οι κάτοικοι και χρήστες των ηλεκτρικών δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ των απομακρυσμένων περιοχών πρέπει να έχουν γεννήτρια στα σπίτια τους, για «να καλύπτουν απρόσκοπτα τις ανάγκες τους»;

Αναρωτιέμαι: θα μπορούσε αυτή απάντηση να δοθεί σε κάποιον χρήστη μέσα στα όρια μιας μεγάλης πόλης;

Από την πλευρά μου, θεωρώ ότι αυτή η απάντηση δείχνει πως ο ΔΕΔΔΗΕ, και κατά προέκταση το κράτος, θεωρούν ότι οι κάτοικοι της νησιώτικης Ελλάδας είναι υποχρεωμένοι να θεωρούν τους εαυτούς τους ως κατοίκους τριτοκοσμικών χωρών και ότι …τους γίνεται και χάρη που έχουν ηλεκτροδότηση, ας είναι και με προβλήματα αυτή. Και όλα αυτά την τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα.

Αν είναι δυνατόν!

(Visited 1.190 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*