Γιώργος Χατζημάρκος: «Κατάφωρα αδικημένη η νησιωτική Ελλάδα»

  •  
  •  
  •  

xatzimarkos synedrio aktoploias syros 2

Για κατάφωρη αδικία εις βάρος της νησιωτικής Ελλάδας έκανε λόγο ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του στο ακτοπλοϊκό συνέδριο που διεξήχθη στη Σύρο.

Συγκρίνοντας τους πόρους που δαπανήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια για την κατασκευή μεταφορικών συστημάτων στην ηπειρωτική και τη νησιωτική χώρα αντίστοιχα, ο κ. Χατζημάρκος επανέλαβε ότι τα νησιά δεν αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία με ισονομία και δικαιοσύνη, καθώς από τον πακτωλό ευρωπαϊκών πόρων που ήρθε στην Ελλάδα, δεν πήραν παρά ψίχουλα. Την ίδια στιγμή, όμως, η νησιωτική Ελλάδα και ειδικά το Νότιο Αιγαίο «φέρνει εισόδημα στα δημόσια έσοδα», παρά τις δύσκολες συνθήκες που επιβάλλει η ιδιομορφία της νησιωτικότητας.
«Η χώρα, τα τελευταία 30 χρόνια, δέχθηκε την βιαιότερη εισαγωγή πλούτου στην ιστορία της, όμως δεν περιλήφθηκε ισότιμα και ο νησιωτικός χώρος […] Δουλειά μου είναι να ζητήσω επιτέλους το Νότιο Αιγαίο να πάει ισότιμα με όλη την υπόλοιπη χώρα στην κατανομή των πόρων, να δοθούν επιτέλους στη νησιωτική Ελλάδα τα τρομακτικά ποσά που δεν της δόθηκαν ποτέ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης, ο οποίος στη συνέχεια συνέδεσε το μεταφορικό ισοδύναμο με τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ.
«Αφού η χώρα είναι εκτός μνημονίων, γιατί το δημοσιονομικό κόστος εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου επιτρέπεται και το δημοσιονομικό κόστος επιστροφής του μειωμένου ΦΠΑ δεν επιτρέπεται; Μάχη για το μειωμένο ΦΠΑ δόθηκε; Δόθηκε και χάθηκε ή δεν δόθηκε;» αναρωτήθηκε ο κ. Χατζημάρκος, χαρακτηρίζοντας επίσης αναχρονιστικό το σημερινό διοικητικό μοντέλο των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.

xatzimarkos synedrio aktoploias syros 1

Αναλυτικά, η παρέμβαση του Γιώργου Χατζημάρκου:
«Οι χρηματοδοτήσεις είναι σαν μονό σεντόνι σε διπλό κρεβάτι, που όσο κι αν το τεντώσεις, δεν μπορεί να σκεπάσει αυτό που πρέπει να σκεπάσει».
«Η χώρα δέχτηκε τα τελευταία 30 χρόνια, δέχτηκε την βιαιότερη εισαγωγή πλούτου που γνώρισε στην ιστορία της. Αναφέρομαι στους ευρωπαϊκούς πόρους. Εάν βάλει κανείς τα μεσογειακά ολοκληρωμένα προγράμματα, τα προγράμματα του Ταμείου Συνοχής, τα κοινοτικά πλαίσια όπως άρχισαν αυτά να λέγονται το 713, το 1216, το ΕΣΠΑ 1420 που τρέχει τώρα θα δει ένα τρομακτικό ποσόν το οποίο έχει διατεθεί για τα μεταφορικά δίκτυα αυτής της χώρας. Θα δει ποσά που υπερβαίνουν τα 25δισ. ευρώ τα οποία έχουν πάει στο οδικό δίκτυο. Αγαπάμε την πατρίδα μας, όμως, δεν μπορούμε να μην κάνουμε την σύγκριση. Και πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι ποιο είναι αυτό το εμπόδιο, που στον σχεδιασμό των μεταφορικών δικτύων, σε μια σε μια επικράτεια από την Κέρκυρα, τους Παξούς έως το Καστελλόριζο, δεν περιλαμβάνει ισότιμα και αυτόν τον θαλάσσιο χώρο. Δεν είναι μεταφορικό σύστημα αυτό; Και σαν μεταφορικό σύστημα δεν πρέπει έχει τις ίδιες παραμέτρους σε ό,τι αφορά τις ανάγκες που έχει ένα σύστημα όπως στην ηπειρωτική Ελλάδα; Δουλειά του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, είναι μόνο να ζητήσει, επιτέλους, το Νότιο Αιγαίου, όπως και όλη η νησιωτική Ελλάδα, να αντιμετωπιστεί ισότιμα με όλη την υπόλοιπη χώρα, στην κατανομή των πόρων. Διότι αυτό που συμβαίνει, είναι κατάφωρη αδικία.
«Κι αυτά τα μεταφορικά δίκτυα πώς βοηθούν αυτή την χώρα, σήμερα να αποκτήσει ΑΕΠ. Σήμερα που είναι γονατισμένη με τα ποσοστά ανεργίας που έχει και με όλη αυτή την περιπέτεια που πέρασε από την οικονομική ύφεση. Το Νότιο Αιγαίο όμως, με αυτά τα διαλυμένα δίκτυα. με τους διαλυμένους διοικητικούς οργανισμούς, πέρασε μπροστά σε όλους τους δείκτες στον μοναδικό κλάδο της οικονομίας ο οποίος δουλεύει και φέρνει εισόδημα και φέρνει και δημόσια έσοδα. Στον Τουρισμό, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Στα δημόσια έσοδα, είναι ξεκάθαρο το αποτύπωμα της συνεισφοράς του Νοτίου Αιγαίου. Λέω λοιπόν ότι, αυτό το “σεντονάκι” όσο κι αν το απλώσεις, δεν μπορεί να σκεπάσει αυτό που έχει να σκεπάσει».
«Για το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχω ξεκάθαρη θέση την οποία θα επαναλάβω. Από την ώρα που η χώρα είναι εκτός μνημονίου, δεν κατάλαβα – και δεν καταλαβαίνω – γιατί το δημοσιονομικό κόστος εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου επιτρέπεται και το δημοσιονομικό κόστος επιστροφής των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, δεν επιτρέπεται. Η μάχη για τους συντελεστές, δόθηκε και χάθηκε ή δεν δόθηκε; Και εφόσον δημοσιονομικά έχει χαλαρώσει λίγο το “λουρί” στο λαιμό μας γιατί δεν το βάζουμε στο τραπέζι;».
«Δεν υπάρχει καμία έννοια ισονομίας, δικαιοσύνης. Δεν υπάρχει καμία αντιστοιχία ανάμεσα στην Ηπειρωτική με τη Νησιωτική Ελλάδα. Θέλουμε ένα περιβάλλον και νομικό και θεσμικό σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, που να αντιλαμβάνεται και τις συνθήκες της αγοράς. Αλλά πάνω απ’ όλα να δοθούν επιτέλους στη νησιωτική Ελλάδα τα ποσά τα οποία δεν της δόθηκαν ποτέ, εάν είχαν εφαρμοστεί οι ίδιοι κανόνες, με την ηπειρωτική χώρα, όσον αφορά τα δίκτυα μεταφορών. Υπάρχει δυστυχώς, παγιωμένη, εδραιωμένη μια αντίληψη στο κεντρικό πολιτικό μας σύστημα, διαχρονική και διαπαραταξιακή, η οποία κατατάσσει τους νησιώτες σε πολίτες Β’ , Γ’ ή Δ’ κατηγορίας. Όσο δυσάρεστο κι αν ακούγεται στ’ αφτιά όσον έχουν κυβερνήσει αυτό τον τόπο – και όσο γραφικός κι αν είναι ο νησιώτης ο οποίος το επαναλαμβάνει, έχει την υποχρέωση να συνεχίσει το επαναλαμβάνει, μέχρι αυτό να ανατραπεί».

(Visited 10 times, 1 visits today)