«Φτιάχνω πεζούλες»: Ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι για τις αναβαθμίδες του Αιγαίου (κατεβάστε το!)

Newsroom
26/11/2020 1:33
  •  
  •  
  •  

 

Ημέρες καραντίνας και όλοι αναζητούν τρόπους να απασχοληθούν τα παιδιά… Το παιχνίδι γίνεται γνώση και μάλιστα για τα παιδιά του Αιγαίου (και όχι μόνο) υπάρχει μια ευκαιρία να το εκμεταλλευτούν όταν διασκεδάζοντας μαθαίνουν να «Φτιάχνουν πεζούλες» του Αιγαίου!

Στο πλαίσιο του έργου LIFE TERRACESCAPE και της ανάπτυξης υλικού περιβαλλοντικής εκπαίδευσης δημιουργήθηκε το διαδραστικό ηλεκτρονικό παιχνίδι «Φτιάχνω πεζούλες». Το παιχνίδι απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου.

Μέσα από το παιχνίδι επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων για τις πεζούλες, ένα στοιχείο χαρακτηριστικό του τοπίου των νησιών του Αιγαίου. Ακολουθώντας μια διαδρομή σε τέσσερα νησιά του Αιγαίου, ένα για κάθε εποχή του χρόνου, ο παίκτης μαθαίνει ιστορίες που σχετίζονται με τις πεζούλες, μαζεύει πέτρες και χώμα και στο τέλος της διαδρομής φτιάχνει τις δικές του πεζούλες.

Ο παίκτης μαθαίνει για παραδοσιακές πρακτικές, όπως το αλώνισμα της φάβας, για τη χρήση των μελισσόσπιτων και των ανεμόμυλων, για τοπικές ποικιλίες όπως το μελιτζανί φασόλι, τη φάβα, το κριθάρι, το λεμόνι. Επίσης για παραδοσιακά προϊόντα, όπως η σουμάδα και οι συκοπιταρίδες κι ακόμα για προτεινόμενες καλλιέργειες και προϊόντα, όπως το μαύρο σουσάμι και το ροδόξιδο.

Μέσα από το παιχνίδι αναδεικνύονται οι δυσκολίες στην καλλιέργεια των αναβαθμίδων και της αγροτικής ζωής, αλλά και η χαρά της συνεργασίας μεταξύ των γεωργών, όπως και η σημασία των αναβαθμίδων για το μέλλον μέσα από την λειτουργία τους ως πράσινες υποδομές με την επιστασία γης ως χρηστικό εργαλείο.

Τα κείμενα του παιχνιδιού έχουν γραφεί από την Θεοδώρα Πετανίδου, Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, και οι πρωτότυπες ζωγραφιές έχουν γίνει από την Χαρά Χρυσανθάκη, υποψήφια διδάκτορα στο ίδιο Πανεπιστήμιο, όπου έγινε και η ανάπτυξη του παιχνιδιού (παιγνιοποίηση).

Ο μέσος χρόνος για μια παρτίδα παιχνιδιού είναι 20 λεπτά, όμως απαιτούνται πολλές επαναλήψεις ώστε οι παίκτες να διατρέξουν το σύνολο του υλικού.

Μπορείτε να το βρείτε και να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας για PC εδώ και για Mac εδώ.

Για να παίξετε το παιχνίδι ανοίγετε το αρχείο «Pezoules Game.exe».

Παιχνίδι Φτιάχνω Πεζούλες

Το «Φτιάχνω Πεζούλες» είναι ένα διδακτικό παιχνίδι με κάρτες, φτιαγμένο για ηλεκτρονικό υπολογιστή (PC & MAC), για παιδιά δημοτικού και γυμνασίου.

Απαιτήσεις συστήματος

Το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί για ανάλυση HD (1920X1080), αλλά παίζει και σε οποιαδήποτε ανάλυση αναλογίας 16:9. Για την σωστή λειτουργία του, είναι απαραίτητη η ύπαρξης μιας μικρομεσαίας κάρτας γραφικών.

Σκοπός του παιχνιδιού είναι η απόκτηση γνώσης για τις πεζούλες. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την ανάγνωση των κειμένων και την παρατήρηση των ζωγραφιών στις κάρτες του παιγνιδιού.

Ο παίκτης ακολουθεί μια διαδρομή σε τέσσερα νησιά του Αιγαίου. Το κάθε νησί σχετίζεται με μία εποχή του χρόνου και συγκεκριμένα με ένα 6ωρο του 24ώρου. Έτσι, π.χ., στο πρώτο νησί συναντά το φθινόπωρο και είναι απόγευμα. Μέσα από τις διαδοχικές διαδρομές ο παίκτης μαθαίνει ιστορίες και αποκτά γνώσεις που σχετίζονται με τις πεζούλες.

Ταυτόχρονα μαζεύει πέτρες και χώμα, και στο τέλος της διαδρομής καλείται να χτίσει τις δικές του πεζούλες.

Το παιχνίδι έχει γίνει με την λογική του Low Poly, τη χρήση ηλεκτρονικών γραφιστικών με χρήση σχετικά μικρού αριθμού πολυγώνων.

Σε κάθε νησί είναι εμφανή τα Ελληνικά στοιχεία (π.χ. πεζούλες, αμπέλια, σχολείο, φάρος, αρχαία ερείπια), τα οποία εμπλουτίζουν το gameplay και δημιουργούν οικειότητα με το Ελληνικό περιβάλλον.

Παίζοντας

Ο παίκτης καλείται να ακολουθήσει μια γραμμική πορεία (από την αρχή μέχρι το τέλος). Αντί για ζάρι υπάρχει ένας ανεμόμυλος, ο οποίος έχει τα νούμερα του ζαριού και ο παίκτης τον γυρνάει σέρνοντας την φτερωτή με το ποντίκι.

Ο αγρότης προχωράει τόσες πέτρες όσες γράφει το νούμερο που έφερε ο ανεμόμυλος.

Στο παιχνίδι συναντάμε κάρτες θετικές και αρνητικές, κάρτες-αριστεία, καθώς και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (διπλές κάρτες) που πρέπει να απαντηθούν. Για κάθε θετική κάρτα ο παίκτης αποκτάει πέτρες και χώμα. Για κάθε αρνητική χάνει, αντίστοιχα. Οι κάρτες-αριστεία στο τέλος μετατρέπονται σε πέτρες και χώμα και προστίθενται στον συνολικό αριθμό των πόντων.

Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται στο τέλος η συνολική συγκέντρωση βαθμών.

Τέλος, υπάρχουν και μερικές κάρτες προώθησης, στις οποίες όταν ο παίκτης βρεθεί, προχωράει μερικές πέτρες παρακάτω χωρίς να γυρίσει τον ανεμόμυλο.

Interface (Υπόμνημα διάδρασης)

Πάνω δεξιά στην οθόνη του παιχνιδιού υπάρχουν τα σύμβολα (πέτρες, χώμα και αριστεία), ώστε ο παίκτης να ξέρει τι μαζεύει. Πάνω αριστερά εμφανίζονται (με βάση την βαθμολογία που συγκεντρώνει) πόσες πεζούλες καταφέρνει να φτιάξει ο παίκτης. Κάτω αριστερά βρίσκεται ο ανεμόμυλος (ζάρι) και αριστερά του το σύμβολο i, το οποίο σε κάθε ζήτηση και ανά πάσα στιγμή εμφανίζει την καρτέλα με τις πληροφορίες του παιχνιδιού.

Ολοκλήρωση παιχνιδιού

Όταν ο παίκτης ολοκληρώσει και τις τέσσερις εποχές, φτάνει στην τελική οθόνη. Σε αυτήν γίνεται η καταμέτρηση των πόντων που συγκέντρωσε και εμφανίζονται οι πεζούλες που κατόρθωσε να χτίσει.

 

(Visited 316 times, 1 visits today)