Συνάντηση Ένωσης Γονέων Σύρου και εκπαιδευτικών με την προϊσταμένη της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου

Newsroom
05/10/2020 6:46
  •  
  •  
  •  

Με την προϊσταμένη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Νοτίου Αιγαίου κα Παραμυθιώτου συναντήθηκε αντιπροσωπεία των Διοικητικών Συμβουλίων του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου, της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Α’ Κυκλάδων και της Ένωσης Γονέων Δήμου Σύρου- Ερμούπολης.

Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της κας Παραμυθιώτου, οι εκπρόσωποι γονέων και εκπαιδευτικών είχαν την ευκαιρία να ενημερώσουν την Π.Δ.Ε. για τα συμπεράσματα της πρόσφατης κοινής σύσκεψης γονέων – εκπαιδευτικών στην Ερμούπολη, καθώς και για την κοινή θέση γονέων και εκπαιδευτικών ότι τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά, αλλά την τήρηση συγκεκριμένων προϋποθέσεων, όπως την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών και της στοιχειώδους παιδαγωγικής επάρκειας με βάση τις δυνατότητες της εποχής.

Σε σχέση με τις συκοφαντίες, από συγκεκριμένους κύκλους για τα κίνητρα των κινητοποιήσεων των μαθητών, μεταφέρθηκε στην κα Παραμυθιώτου η κοινή διαπίστωση γονέων και εκπαιδευτικών ότι πραγματικός «υποκινητής» των μαθητικών κινητοποιήσεων είναι η απαράδεκτη ολιγωρία πρώτιστα της κεντρικής εξουσίας, αλλά και ορισμένων τοπικών αρμοδίων φορέων, να λάβουν, με πληρότητα, τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας.

Έγινε εκτενής αναφορά:
Α. Στο μεγάλο πρόβλημα του συγχρωτισμού των μαθητών στις σχολικές αίθουσες τόσο με τα τμήματα των 25 έως 27 μαθητών, όσο και για τις ακατάλληλες αίθουσες με μικρότερο αριθμό μαθητών. Τονίστηκε ότι π.χ. στην Σύρο υπάρχουν αίθουσες, ακόμη και σχολεία (όπως π.χ. το σχολείο στο Μάννα) που δεν αξιοποιούνται.

Β. Στα κενά (ελλείψεις) εκπαιδευτικών που φτάνουν τον αριθμό των 60 στην Α/θμια και τα 120 στην Β/θμια Εκπαίδευση. Έγινε ειδική αναφορά σε δημοτικό σχολείο (3ο) της Σύρου όπου λείπουν τρεις (3) εκπαιδευτικοί, δεν λειτουργεί το Ολοήμερο, η Ε’ Τάξη δεν έχει εκπαιδευτικό, για τις ελλείψεις στα τμήματα ένταξης αλλά και την απαράδεκτη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων, όπου συγχρωτίζονται παιδιά και εκπαιδευτικοί από όλες τις τάξεις.
Από πλευράς εκπαιδευτικών, τονίστηκε «η καθαρή υποκρισία» της κυβέρνησης που μιλά για χαμένες διδακτικές ώρες από τις καταλήψεις, όταν κάθε χρόνο έχουμε χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Ειδικά φέτος, εν μέσω της πανδημίας, η κυβέρνηση αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά – νηπιαγωγεία (από 22 σε 25) ενώ προσέλαβε 20.000 λιγότερους αναπληρωτές. Καταγγέλθηκε ως απαράδεκτη από γονείς και εκπαιδευτικούς η πρόσληψη εκπαιδευτικών με τρίμηνες (!!!) συμβάσεις εργασίας.

Γ. Στις ελλείψεις προσωπικού στην καθαριότητα με ιδιαίτερο πρόβλημα στα νηπιαγωγεία.

Δ. Στην απαράδεκτη επιφόρτιση των εκπαιδευτικών με ιατρικά καθήκοντα, για τα οποία δεν έχουν εκπαιδευτεί και στην ανάγκη υποστήριξης των σχολείων με ομάδα ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Ε. Στις ελλείψεις κρίσιμων ειδικοτήτων (νοσηλευτών) με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό παιδιών με ειδικά προβλήματα υγείας.

ΣΤ. Στο μεγάλο πρόβλημα με την μεταφορά των νηπίων (αδυναμία προσέγγισης σε ορισμένα νηπιαγωγεία) αλλά και με την ταλαιπωρία των μαθητών των λυκείων (και των γυμνασίων).

Ζ. Τονίστηκε η συνολική αντίθεση των εκπαιδευτικών με την λεγόμενη «Τράπεζα θεμάτων», τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για σύγχρονη (διδασκαλία) με χρήση καμερών στις τάξεις, όσο και την απαράδεκτη αυταρχική και τελικά αντισυνταγματική ρύθμιση για την υποχρεωτική σύγχρονη διδασκαλία από απόσταση, με ταυτόχρονο αποκλεισμό των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις και τις τιμωρητικές απουσίες.

Οι εκπαιδευτικοί εξήγησαν τις μεγάλες ελλείψεις σε υποδομές για την περίφημη τηλε-εκπαίδευση και τον αντιπαιδαγωγικό της χαρακτήρα, ειδικά στους μαθητές μικρότερων ηλικιών.

Από την Ένωση Γονέων έγινε ειδική αναφορά στα έγγραφα της Ένωσης για προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στην Σύρο που έχουν μείνει αναπάντητα.

Τέλος, η Π.Δ.Ε. ενημερώθηκε για την περιορισμένη δυνατότητα αρκετών οικογενειών να υποστηρίξουν την τηλε-εκπαίδευση οποιασδήποτε μορφής.

Τι απάντησε η προϊσταμένη της Π.Δ.Ε.

Από την πλευρά της, η προϊσταμένη της Π.Δ.Ε ενημέρωσε ότι μπορεί να δώσει απαντήσεις μόνο για θέματα αρμοδιότητας της. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι – μέσω τηλεδιασκέψεων – το Υπουργείο ενημερώνεται, σχεδόν καθημερινά, για τα προβλήματα.

Α. Για το θέμα του συγχρωτισμού, ανέφερε ότι η αρμοδιότητα δημιουργίας νέων τμημάτων ανήκει στη Π.Δ.Ε. (μετά από σχετική εισήγηση) και ότι οι οδηγίες των ειδικών ακολουθούνται πλήρως. Σύμφωνα με αυτές, ο αριθμός των παιδιών ανά τμήμα (έως 25 στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και έως 27 σε Γυμνάσια – Λύκεια) είναι ασφαλής. Ανέφερε ακόμη ότι προκειμένου να «σπάσουν» μεγάλα τμήματα πρέπει, κατά την γνώμη της Π.Δ.Ε., να ισχύουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, αλλιώς τα σχετικά αιτήματα απορρίπτονται. Ενημέρωσε ακόμη, ότι στην Π.Δ.Ε. δεν δόθηκε καμία εντολή από το Υπουργείο, για την διερεύνηση των δυνατοτήτων για λειτουργία μικρότερων τμημάτων λόγω της πανδημίας, ενώ δεν έφτασε καμία εισήγηση (για την Σύρο), από τις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, που να αφορά ανάπτυξη (σπάσιμο) τμήματος.

Β. για το θέμα της ενημέρωσης των γονέων, γνωστοποίησε ότι η Π.Δ.Ε. Νοτίου Αιγαίου έχει δημιουργήσει ψηφιακό σεμινάριο για την εκπαίδευση από απόσταση.

Γ. Τέλος σχετικά με τα αναπάντητα έγγραφα της Ένωσης Γονέων, ζήτησε να αναφέρονται σε συγκεκριμένα αιτήματα αρμοδιότητάς της Π.ΔΕ. και όχι γενικά.

(Visited 42 times, 1 visits today)