Επανεξέταση της νομοθεσίας για τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας ζήτησε το Επιμελητήριο Κυκλάδων

admin
06/11/2015 09:46
 
 
 

Μια εκ νέου προσέγγιση του θέματος, με επανεξέταση της ισχύουσας νομοθεσίας που διασφαλίζει την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων, ώστε να καταστεί περισσότερο εφαρμόσιμη και αποτελεσματική, ζήτησε το Επιμελητήριο Κυκλάδων, σε έγγραφο του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα και τον Γ.Γ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Γιαννέλη.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του φορέα Γιάννη Ρούσσο, ο οποίος υπογράφει το έγγραφο, η επανεξέταση θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, σε κλίμα αλληλοκατανόησης και καλής πρόθεσης, με αμοιβαίες υποχωρήσεις και γνώμονα τη διαφύλαξη του κοινωνικού ιστού, χωρίς τη δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ διαφορετικών παραγωγικών χώρων, αφού ιδιαίτερα σήμερα όλες οι παραγωγικές τάξεις βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση.

Ωστόσο, τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας θα πρέπει να αντιληφθούν την σοβαρότητα της κατάστασης και κυρίως την σημασία της διατήρησης της εδαφικής μας συνοχής, η οποία δέχεται σοβαρό πλήγμα όταν τα νησιά παραμένουν αποκλεισμένα επί σειρά ημερών από την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές κοινωνίες, την υγεία, την τροφοδοσία και τις τοπικές οικονομίες. Γι’ αυτό, άλλωστε, το Επιμελητήριο προσπάθησε, κατά τη διάρκεια προηγούμενων κινητοποιήσεων, να ευαισθητοποιήσει τόσο την εκάστοτε πολιτική ηγεσία, όσο και την ΠΝΟ, προτείνοντας την πρόβλεψη πλοίων και προσωπικού ασφαλείας.

«Πάγια θέση των παρεμβάσεών μας ήταν και είναι ότι σε μια χώρα η επικράτεια της οποίας αποτελείται περισσότερο από θάλασσα παρά από ξηρά, το ζήτημα της ελεύθερης διακίνησης προσώπων και αγαθών, έπρεπε να ρυθμιστεί νομοθετικά όπως έχει γίνει σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προστατεύοντας αφενός τα νησιά από αποκλεισμούς και το δικαίωμα των πολιτών τους να ασκούν τις συνταγματικές τους ελευθερίες, αναγνωρίζοντας από την άλλη πλευρά το δικαίωμα των εργαζόμενων να διεκδικούν τα δικαιώματά τους» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο του Επιμελητηρίου.

 

Το περιεχόμενο του άρθρου 25 του Ν. 4256/2014

Παρόλο που οι κινητοποιήσεις της ΠΝΟ έληξαν σήμερα στις 6 το πρωί, στο έγγραφο του το Επιμελητήριο σημειώνει ότι θεώρησε αυτονόητη την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 25 του νόμου 4256/2014: «Έχοντας υπόψη τις διατάξεις του νόμου, θεωρήσαμε ότι το βράδυ της 4ης Νοεμβρίου (τρίτης ημέρας διακοπής των ακτοπλοϊκών συνδέσεων), με κατεπείγουσες διαδικασίες, θα ρυθμίζονταν τα επιμέρους θέματα, ώστε το πρωί της 5ης Νοεμβρίου, να έχουμε σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά, αφού στο άρθρο 25 αναφέρονται ρητά, οι περιπτώσεις επειγουσών κοινωνικών αναγκών και δημόσιας υγείας και σας διαβεβαιώνουμε ότι τα νησιά βρίσκονται καθημερινά σε τέτοιες συνθήκες, οι οποίες για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε ότι δεν γίνονται αντιληπτές από το κράτος της Αττικής.  

Σημειώνεται ότι, μετά από σειρά παρεμβάσεων και προτάσεων, το 2014 ψηφίστηκε ο νόμος 4256, στο άρθρο 25 του οποίου, προβλέπονται ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 25, αναφέρονται τα εξής:

1. Για τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους οι οποίοι δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτα­κτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.

2. Το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας εκτελείται από πλοία τα οποία είναι ήδη δρομολογημένα και περιλαμβάνει συνδέσεις, οι οποίες εξυπηρετούνται από δρομολογημένα, κατά την τρέχου­σα δρομολογιακή περίοδο, πλοία.

3. Τα πλοία και τα πληρώματά τους υποχρεούνται στην εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων έκτα­κτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.

4.α. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαί­ου μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), το οποίο συγκαλείται εκτάκτως, μετά από την παρέλευση τριών (3) ημερών από τη διακο­πή της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, όταν προκύπτει επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή ανάγκη η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθορίζονται τα εξής:

αα. το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλο­ϊκής συγκοινωνίας,

ββ. τα πλοία τα οποία θα εξυπηρετούν τα δρομολόγια, με την επιφύλαξη του δικαιώματος του πλοιοκτήτη για αντικατάσταση πλοίου,

γγ. ο αριθμός και η συχνότητά των δρομολογίων ανά κατεύθυνση, που δεν υπερβαίνει το 1/3 των τακτικών δρομολογίων, καθώς και το χρονικό σημείο από το οποίο τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα, το οποίο προσδιορίζεται ανάλογα με τις ανάγκες της χειμερινής και της θερινής περιόδου.

β. Το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπο­καθιστά τις συνθήκες τακτικής και ομαλής ακτοπλοϊκής σύνδεσης ούτε να υπερβαίνει τον ένα (1) μήνα.

(φωτό: naftemporiki.gr)

Ειδήσεις: Κυκλάδες

(Visited 10 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*