Επιμελητήριο Κυκλάδων: Δημοσιεύτηκαν οι Κλαδικές Μελέτες του έργου Go Brand

Άκης Αξαόπουλος
27/01/2020 5:41
  •  
  •  
  •  

 

Δημοσίευση Κλαδικών Μελετών, στο πλαίσιο της πράξης «Δράσεις προώθησης και ενίσχυσης του brand name των επιλέξιμων προϊόντων ή / και υπηρεσιών της Ελλάδος και της Κύπρου στην διασυνοριακή περιοχή (Go Brand) – 2.4.1.»

Βασικό στόχο και επιδίωξη του έργου αποτελεί η προώθηση και ανάδειξη του brand name των προϊόντων ή/και υπηρεσιών στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα των κλάδων της Εστίασης και του Οίνου.

Στο πλαίσιο του έργου, δημιουργήθηκαν 2 clusters για τις Κυκλάδες, του cluster Aegean Cuisine και του cluster Κυκλαδικού Οίνου, τα οποία συμμετείχαν στη διεθνή έκθεση τροφίμων TUTTO FOOD, που έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 9 Μαΐου στο Μιλάνο της Ιταλίας, όπου εκπρόσωποι των δικαιούχων της Πράξης με το ακρωνύμιο Go Brand και επιχειρήσεων από τους 10 συνεργατικούς σχηματισμούς (clusters) προέβαλαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που παράγονται στην Κύπρο, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες και τη Χίο.

Επιπλέον, εκπονήθηκαν δύο κλαδικές μελέτες, α) για την Aegean Cuisine και β) για τα τοπικά
ποτά

Α. Κλαδική μελέτη για τα εστιατόρια της Aegean Cuisine

Αντικείμενο της μελέτης είναι η προώθηση και ανάδειξη του «brand name» του cluster Aegean Cuisine Κυκλάδων, στο οποίο συμμετέχουν επιχειρήσεις εστίασης του Νομού Κυκλάδων, που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και ποιοτικές προδιαγραφές, η εκπλήρωση των οποίων διασφαλίζει ότι τα προϊόντα, τα αγαθά ή οι υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν αντανακλούν και αναδεικνύουν την ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα του Αιγαίου.

Στο πλαίσιο αυτό περιγράφονται βασικά στοιχεία της τοπικής κουζίνας και της γεωγραφικής περιοχής στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ παράλληλα παρατίθενται οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές για την λειτουργία των εστιατορίων Aegean Cuisine, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα γίνεται αποτύπωση και ανάλυση των κυριότερων παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση των εξεταζόμενων υπηρεσιών ενώ πραγματοποιείται και εκτίμηση του μεγέθους της αγοράς εστίασης τόσο σε εγχώριο όσο και σε τοπικό επίπεδο.

B. Κλαδική μελέτη για τα Τοπικά Ποτά

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η προώθηση και ανάδειξη του «brand name» του cluster «Τοπικά Ποτά – Κυκλάδες», στο οποίο συμμετέχουν επιχειρήσεις του Νομού Κυκλάδων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και ποιοτικές προδιαγραφές, η εκπλήρωση των οποίων διασφαλίζει ότι τα προϊόντα, τα αγαθά ή οι υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν αντανακλούν και αναδεικνύουν την παράδοση και ταυτότητα της περιοχής.

Στο πλαίσιο αυτό περιγράφονται βασικά στοιχεία της τοπικής αγοράς και παραγωγής ποτών στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ παράλληλα παρατίθενται οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές για την λειτουργία των επιχειρήσεων, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα γίνεται αποτύπωση και ανάλυση των κυριότερων παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση των εξεταζόμενων προϊόντων, ενώ πραγματοποιείται και εκτίμηση του μεγέθους της αγοράς ποτών τόσο σε εγχώριο όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Για την ανάπτυξη της στρατηγικής προώθησης του branding αρχικά παρατίθενται καλές πρακτικές δράσεων προβολής προώθησης των κυκλαδίτικων ποτών αλλά και μέθοδοι ανάδειξης προβολής τους σε επιλεγμένες αγορές στόχους.

Οι μελέτες βρίσκονται ήδη αναρτημένες στο portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους.

(Visited 45 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.