Κατερίνα Μονογυιού: Διατροφικές συνήθειες που θα συμβάλλουν θετικά στη ζωή μας αυτές τις δύσκολες μέρες

Άκης Αξαόπουλος
19/03/2020 4:21
  •  
  •  
  •  

 

Στις δύσκολες στιγμές που βιώνει ο τόπος μας αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης θα ήθελα να αποτυπώσω ορισμένες σκέψεις, ως διαιτολόγος- διατροφολόγος, σχετικά με το πώς η διατροφή μας μπορεί να συμβάλλει σε ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

Πρωτίστως, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ της Ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υγείας, που είναι αρμόδιοι να κατευθύνουν τους πολίτες, ώστε να αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πανδημία. Καθώς όμως, πράττουμε το σωστό, δηλαδή το να μένουμε σπίτι, μπορούμε να ακολουθήσουμε κάποιες διατροφικές συνήθειες που θα συμβάλλουν θετικά στη ζωή μας αυτές τις δύσκολες μέρες.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα (λιπαρά ψάρια) και οι ξηροί καρποί βοηθούν στην τόνωση του οργανισμού, στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς, της όρασης και της διάθεσης. Η βιταμίνη Α (αυγό, ψάρι, γαλακτοκομικά, συκώτι) συμβάλλει καθοριστικά στην άμυνα του οργανισμού. Η βιταμίνη Ε (ελαιόλαδο, δημητριακά), επίσης, βελτιώνει το αμυντικό σύστημα του οργανισμού μας. Η βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, πράσινα λαχανικά, μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, μήλα, πατάτες) είναι ένας από τους ισχυρότερους συμμάχους του οργανισμού καθώς αδρανοποιεί τις ελεύθερες ρίζες και βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου.

Γνωρίζοντας επίσης ότι ο κορωνοϊός προσβάλλει το αναπνευστικό, οι επιστήμονες τείνουν να πιστεύουν ότι ένας οργανισμός κατάλληλα εφοδιασμένος με βιταμίνη D έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τον ιό απ’ ότι κάποιος που παρουσιάζει έλλειψη. Γάλα, Τόνος σε κονσέρβα, Σολομός, Αυγό, Μανιτάρια. Οσον αφορά τη βιταμίνη Κ είναι γνωστή για τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στη φυσιολογική πήξη του αίματος, καθώς συμβάλλει στην παραγωγή παραγόντων που συντίθενται στο ήπαρ και εμπλέκονται στον παραπάνω μηχανισμό. Η βιταμίνη Κ παράγεται από τα ανώτερα φυτά και τα φύκη, ενώ οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις της βρίσκονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μαρούλι κ.ά.). Τέλος, συμβάλλει θετικά στον οργανισμό η κατανάλωση γιαουρτιού, μήλων και πορτοκαλιών, πιπεριών, ελαιόλαδου και ελιών, καρότων και πράσινων λαχανικών.

Δρούμε άμεσα για τη θωράκιση της προσωπικής μας υγείας και ένα ισχυρό ανοσοποιητικό για το καλό όλων μας! Η εθνική και ατομική μας ευθύνη είναι μεγάλη.

Με ομοψυχία, αλληλεγγύη και υπευθυνότητα θα καταφέρουμε να βγούμε μαζί νικητές.

Προέχει για όλους μας, να βγούμε όλοι υγιείς και δυνατοί από αυτή τη δοκιμασία.

(Visited 391 times, 1 visits today)