Υδατοδρόμια: Ανάπτυξη σε λιμάνια, μαρίνες και σύνθετα τουριστικά καταλύματα

Άκης Αξαόπουλος
07/02/2020 4:09
  •  
  •  
  •  

 

Με στόχο την ανάπτυξη ενός βιώσιμου μοντέλου υδατοδρομίων που θα κινητοποιήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον ιδιωτών και θα κάνει αισθητή την παρουσία του τους επόμενους μήνες στην ελληνική επικράτεια, ψηφίστηκε χθες στη Bουλή το νομοσχέδιο για την ρύθμιση της νέας αγοράς που πέρασε από σαράντα κύματα τα προηγούμενα χρόνια.

«Κάνουμε έτσι μια νέα αρχή σε έναν χώρο που πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας μας» δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε ένα τομέα που όπως επισήμανε «θα εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, θα εξυπηρετήσει την καλύτερη διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με προορισμούς απομακρυσμένους -και όχι μόνο και θα αναζωπυρώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον».

Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση

– Πρώτον, αλλαγές στις διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης των υδατοδρομίων, ώστε να θεσπιστεί ένα ασφαλές και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο, που να ευνοεί την ανάπτυξή τους.

-Δεύτερον, παρέχει τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια δηλαδή τη χορήγηση «αδείας ίδρυσης» και «αδείας λειτουργίας», είτε από κοινού είτε διακριτά.

-Τρίτον, δίνει τη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό φορέα.

-Τέταρτον, επιτρέπει τη χορήγηση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να προβούν σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες, που όταν τις ολοκληρώσουν θα τους χορηγηθεί «άδεια λειτουργίας».

-Πέμπτον, διευρύνεται το πλαίσιο χορήγησης άδειας υδατοδρομίου, τόσο σε τουριστικούς λιμένες, δηλαδή μαρίνες, αγκυροβόλια κ.λπ., όσο και σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης, καθώς και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα.

-Έκτον, δίνεται η δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου, όχι μόνο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.

-Έβδομον, συγκροτείται ολιγομελής Επιτροπή Υδατοδρομίων, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με τις επιθεωρήσεις τους.

Την στρεβλή μέχρι σήμερα εικόνα του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου παρουσίασε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε μέχρι σήμερα ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ δεν μπορούσαν να ιδρύσουν υδατοδρόμια καθώς έχουν ιδιωτικοποιηθεί. Επίσης δεν μπορούσαν να έχουν άδεια υδατοδρομίου ιδιωτικές μαρίνες, ή μαρίνες που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες από το δημόσιο.

«Δεν θα μπορούσαν επίσης να αδειοδοτηθούν ακόμη οι μεγάλοι οργανισμοί λιμένος στην περίπτωση που, τυχόν παραχώρησή σε ιδιώτες, συνέβαινε πριν λάβουν άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου».

Όπως επίσης αναφέρθηκε, το υφιστάμενο πλαίσιο έθετε σε άμεσο κίνδυνο τα μόλις τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, από τον προηγούμενο νόμο 4146/2013, δηλαδή της Κέρκυρας, της Πάτρας και των Παξών, καθώς προέβλεπε την ανάκληση αυτών των αδειών και την προσαρμογή τους στον νόμο του 2018.

Ο κ. Κεφαλογιάννης έδωσε επίσης και ένα απτό παράδειγμα απλοποίησης των διαδικασιών λέγοντας ότι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου απαιτεί πλέον λιγότερα δικαιολογητικά τόσο στο στάδιο ίδρυσης όσο και στο στάδιο λειτουργίας, με μείωση των υπουργικών αποφάσεων κατά 50%, από δέκα σε πέντε.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι τα σχέδια αυτών των αποφάσεων είναι έτοιμα. Υπολογίζουμε ότι σε διάστημα το ενός μήνα από την ψήφιση του νόμου οι αποφάσεις αυτές θα έχουν πάρει ΦΕΚ».

Τα KTEΛ αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών ρυθμίζει παράλληλα και μια σειρά άλλων θεμάτων στον τομέα των οδικών και εμπορευματικών μεταφορών με στόχο τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας αλλά και την υποβοήθηση ενός κλάδου, που επλήγη σε μεγάλο βαθμό από την κρίση.

Πιο συγκεκριμένα, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων τακτικών υπεραστικών και αστικών μεταφορών επιβατών με τα ΚΤΕΛ.

Λόγω των μεγάλων κενών με τον μικρό στόλο λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται στο νομοσχέδιο η δυνατότητα εκτέλεσης μέρους του συγκοινωνιακού έργου, στις περιοχές αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. και της Ο.Σ.Ε.Θ., από τα οικεία ΚΤΕΛ, με δυνατότητα υπεκμίσθωσης σε ΚΤΕΛ άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων.

«Περιμένουμε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο και σε λίγες μέρες, στη Θεσσαλονίκη θα μπουν στην κυκλοφορία τα πρώτα οχήματα των ΚΤΕΛ» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην ενίσχυση των επενδύσεων για σταθμούς και γενικά εγκαταστάσεις στα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ, καθώς και για την αντικατάσταση λεωφορείων των φορέων αυτών, από το υφιστάμενο αδιάθετο υπόλοιπο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ύψους 2,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Επίσης, με την τροπολογία επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία Πρατηρίου Παροχής υγρών και αέριων Καυσίμων δημόσιας χρήσης από νόμιμους υφιστάμενους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, εφόσον βέβαια τηρούνται όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις, που ισχύουν για όλα τα πρατήρια. Επιπλέον, και σ’ ό,τι αφορά στα πρατήρια υγρών καυσίμων ιδιωτικής χρήσης, κι επειδή οι διαδικασίες μετατροπής είναι περίπλοκες, χρονοβόρες και δαπανηρές, παρατείνετε η καταληκτική ημερομηνία μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022.

Για τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία, όπως αναφέρθηκε χθες, επιτρέπεται η κυκλοφορία τους, εφόσον η ηλικία τους δεν υπερβαίνει τα 5 έτη, αντί των 11 που ισχύει σήμερα, ενώ το αντίστοιχο όριο για ειδικά τουριστικά ανοικτού τύπου είναι 8 έτη, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στον τομέα των μεταφορών.

Τι αλλάζει στα ΤΑΞΙ

Σε ό,τι αφορά στα ΤΑΞΙ, με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου θα υπάρξουν 4 βασικές παρεμβάσεις. Εξορθολογίζονται οι ποινές για όσους υποκλέπτουν συγκοινωνιακό έργο, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στο πλαίσιο αυτό αφαιρείται η πρόβλεψη περί ποινής φυλάκισης 3 μηνών που ίσχυε μέχρι σήμερα, κι επιβάλλεται ένα ενιαίο διοικητικό πρόστιμο, ύψους 3.000 ευρώ για τους παραβάτες. Παράλληλα, διευρύνεται το πλαίσιο της πολλαπλής μίσθωσης ταξί με κόμιστρο, στις περιπτώσεις δια-περιφερειακής μετακίνησης και επαναφέρεται στις Περιφέρειες η αρμοδιότητα της συνένωσης των εδρών των ταξί, καθώς κι ο καθορισμός των θέσεων στάθμευσης.

Παρεμβάσεις στην Αρχή Αεροπορίας

«Στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διορθώνουμε κάποιες σκανδαλώδεις φωτογραφικές διατάξεις, ώστε να προχωρήσουμε άμεσα στην προκήρυξη της θέσης του Διοικητή και του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΑΠΑ» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Παράλληλα, με τροπολογία ρυθμίζεται ένα θέματα κατανομής και διάθεσης των ποσών του EuroControl, για τη λειτουργία του συστήματος εναέριας κυκλοφορίας και για την αναβάθμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
Με τον τρόπο αυτό διορθώνονται τα κακώς κείμενα του Νόμου 4427/2016 και των δύο εφαρμοστικών Προεδρικών Διαταγμάτων, για την ΑΠΑ και την ΥΠΑ.

Με τα επίμαχα ΠΔ τροποποιήθηκαν σημαντικά οι οργανικές θέσεις ανά κλάδο καθώς και η κατανομή του υφιστάμενου προσωπικού όμως δεν προσαρμόστηκε αναλόγως η κατανομή κόστους, πράγμα που επιλύει η τροπολογία.

 

Πηγή: newmoney.gr

(Visited 103 times, 1 visits today)