Θανάσης Λαμπρόπουλος: Και τώρα τι θα γίνει με την ακτοπλοΐα Υπουργέ;

admin
23/02/2015 9:30
  •  
  •  
  •  

Το να κρίνεις και να σχολιάζεις κάποιον είναι πανεύκολο και χωρίς κανένα κόστος, ειδικά δε όταν είσαι πολιτικός και δη κυβερνητικός και μάλιστα σημερινός ΥΠΟΥΡΓΟΣ.

Το να κρίνεις κάποιον και μαζί το έργο που παράγει είναι πανεύκολο, όπως πανεύκολο είναι και να ΤΑΖΕΙΣ ΛΑΓΟΥΣ ΜΕ ΠΕΤΡΑΧΕΙΛΙΑ, σε όσους προεκλογικά σε επισκέπτονταν  στο βουλευτικό γραφείο σου και  διαμαρτύρονταν για τα κακώς κείμενα που συμβαίνουν ακόμα και στο χωριό τους.

Τα πράγματα όμως αλλάζουν όταν καθίσεις στην Υπουργική καρέκλα και έχει έρθει η ώρα να υλοποιήσεις όλα αυτά που ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕΣ. Έστω και αν αυτά ήταν ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ.

 

Έτσι τώρα λοιπόν ήρθεν η ώρα, που λένε και στην Κύπρο, να φτιάξεις κύριε αναπληρωτή υπουργέ Ναυτιλίας και όλα τα κακώς ΚΕΙΜΕΝΑ που εδώ και χρόνια ταλανίζουν την Ελληνική Ακτοπλοΐα και κατ επέκταση τους χιλιάδες νησιώτες μας.

Πως όμως θα δημιουργήσεις(εσυ το δήλωσες προεκλογικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ) και όχι μόνο, έναν Δημόσιο Φορέα Ακτοπλοΐας ο οποίος θα έχει την επιτελική οργάνωση των θαλασσίων Συγκοινωνιών στην Ελλάδα, και όλα εκείνα που χρειάζονται για να μπορεί να δρομολογήσει τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών με βάση τις ανάγκες των κατοίκων και όχι των επιλογών των ακτοπλοϊκών εταιριών?

Και πως θα το καταφέρεις όταν οι εταιρίες που σήμερα δεν είναι ενός και μόνο προσώπου αλλά πολλών και ίσως εκατοντάδων επενδυτών και μάλιστα ξένων, χρωστούν στις Τράπεζες ελληνικές και ξένες ακόμα και τα ΜΑΛΛΙΑ της ΚΕΦΑΛΗΣ τους, καθώς από το 2009 εως και σήμερα οι ζημίες όλων των εταιριών ξεπερνούν το 1.000.000.000 ευρώ?

Και πως θα το καταφέρεις όταν η μια μετά την άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία «σκοτώνουν» όσο-οσο στην αλλοδαπή πολλά από τα επιβατηγά-οχματαγωγα πλοία τους, πολλά εκ των οποίων μάλιστα είναι και νεότευκτα?

Και δεν τα πουλάνε κύριε αναπληρωτή ΥΠΟΥΡΓΕ για να οικονομήσουν αλλά για να ΡΕΦΑΡΟΥΝ, έτσι ώστε να συνεχίσουν να εκτελούν το κατά τα άλλα ΕΘΝΙΚΟ ΕΡΓΟ που δεν είναι άλλα από την καθημερινή σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά, την Ραφήνα, το Λαύριο αλλά και τα υπόλοιπα ηπειρωτικά λιμάνια της χώρας.

Πάντως οι κύριες αιτίες  που έφεραν τις ακτοπλοϊκές εταιρίες στο χείλος της οικονομικής καταστροφής δεν είναι οι έλληνες ναυτικοί που σήμερα νοιώθουν στην κυριολεξία στο πετσί τους την ΑΝΕΡΓΙΑ ,αφού η Πολιτεία δεν κατάφερε να τους προστατεύσει, αλλά κατά κύριο λόγο οι ίδιοι οι διοικούντες τις εταιρίες, οι οποίοι μη μπορώντας να προβλέψουν την οικονομική κρίση που ερχόταν ΞΑΝΟΙΧΘΗΚΑΝ κτίζοντας καινούργια πλοία, με λεφτά όμως των τραπεζών και κάποιων ντόπιων και ξένων λεφτάδων.

Καπάκι όμως με την οικονομική κρίση μειώθηκε από το 2009 εως το 2014 και η ακτοπλοϊκή κίνηση τόσο των επιβατών όσο και των αυτοκινήτων, δηλ.η Ακτοπλοΐα με τα πλοία της αυτά τα χρόνια είχε χάσει 11.800.000 επιβάτες και 988.000 οχήματα, δηλ.η απώλεια εσόδων ξεπέρασε τα 310.000.000 ευρώ.

Επίσης την ίδια χρονική περίοδο αυξήθηκε κατακόρυφα το ενεργειακό κόστος, ενώ μαζί με το ΦΠΑ και τις ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ η ζημιά βρέθηκε στην κορυφή, και η συνολική επιβάρυνση έφτασε το 26,39{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d}.Εαν λοιπόν σε όλα αυτά προσθέσεις την νόθευση του ανταγωνισμού με άνωθεν πολιτειακές παρεμβάσεις , την μη τήρηση συμβατικών υποχρεώσεων με αλλαγή νομοθεσίας, την κατάργηση του ΥΕΝ, την καθυστέρηση του εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου ΤΟΤΕ κύριε ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΕ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ,ΚΑΤΑ πως λέει και ο ΛΑΟΣ μας ΚΛΑΦΤΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΕ.

Όσον αφορά την ποντοπόρο ναυτιλία και τους πλοιοκτήτες των 3500 περίπου εμπορικών πλοίων όλων των τύπων, εκ των οποίων μόνο τα 700 είναι εγγεγραμμένα στο ΕΘΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ με ότι αυτό συνεπάγεται, τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα [περισσότερο αφού ουδέποτε οι πλοιοκτήτες των ελληνόκτητων εμπορικών πλοίων ήταν διατεθειμένοι να αλλάξουν ρότα και να επιστρέψουν στην ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗ,και ως εκ τούτου στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ.

Ακόμα και όταν οι εκάστοτε κυβερνήσεις τους παρείχαν απλόχερα αμέτρητες  φορολογικές διευκολύνσεις, οργανικές συνθέσεις στα μέτρα τους, οι πλοιοκτήτες δεν έφερναν τα χιλιάδες εμπορικά πλοία τους στο ΕΘΝΙΚΟ νηολόγιο λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τους στοιχίζει ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ, και νηολογούσαν τα πλοία τους ακόμα και σε σημαίες ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ.

Για αυτούς και μόνο τους λόγους μην ΤΑΖΕΙΣ χωρίς να ξέρεις  τι θα συναντήσεις αργότερα, δηλ. όταν κάτσεις στην Υπουργική καρέκλα.

(Visited 11 times, 1 visits today)